تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
در لیسبون پرتغال برگزار شد

نشست مشترک میان شرکت‌های دارویی ایران و پرتغال

نشست مشترک میان شرکت‌های دارویی ایران و پرتغال در لیسبون پرتغال برگزار شد.
نشست مشترک میان شرکت‌های دارویی ایران و پرتغال
رویداد۲۴ در این نشست علاوه بر حضور دکتر محمدعبده‌زاده نماینده سازمان غذا و دارو، دکتر عباس کبریایی‌زاده به عنوان نماینده‌ی سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران چند شرکت معتبر ایرانی از جمله: سیناژن، داکفا، سلامت کارا، سامی ساز، زیست تخمیر و دبیرخانه ایران‌فارما و همچنین برخی از شرکت‌های پرتغالی از جمله: GROUP AZEVEDOS، MEDINFAR، TECNIFAR، LAB. EDOL، LAB. BASI، QUILABAN، SIDEFARMA، LAB. ATRAL، GENIBET نیز حضور داشتند.

همچنین دکتر شریف‌زاده رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای امضای تفاهم نامه با دکتر ماتیلد فونسکا کاسترو رییس دانشکده داروسازی دانشگاه لیسبون درباره گسترش همکاری‌های آکادمیک، علمی و فرهنگی و تلاش برای یافتن زمینه‌های جدید جهت تبادل دانش بین دانشگاه‌ها و برگزاری دوره‌های مشترک در این نشست حضور داشتند.

پوراقدم رایزن سفارت ایران در لیسبون اعلام کرد: "این نشست دارویی که بین ایران و پرتغال در حال برگزاری است با هماهنگی سفارت پرتغال در ایران و سفارت ایران در پرتغال و همچنین AICEP (مرکز سرمایه‌گذاری‌های خارجی در پرتغال) و سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی ایران در لیسبون صورت گرفته است. ایران و پرتغال در زمینه دارو از نظر توانایی مکمل همدیگر هستند و ما امیدوار هستیم که در پایان این نشست و بعد از برگزاری جلسات B۲B دو طرف بتوانند به نتایج ملموس و مثبتی برسند و همکاری‌های خود را گسترش دهند. "
 
نشست مشترک میان شرکت‌های دارویی ایران و پرتغال
گفتنی است کشور پرتغال در سال ۲۰۱۳، در بسیاری از صنایع خود اعلام ورشکستگی کرد و از همان سال تا کنون، این کشور به عنوان یکی از مقاصد سرمایه گذاری برای صنایع بزرگ جهان مطرح است. صنعت داروسازی ایران نیز با برگزاری این نشست مشترک قصد دارد زمینه حضور دارو‌های ایرانی در بازار پرتغال را فراهم آورد. ‎
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان