تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸

چرا پرسپولیس دلچسب نیست؟

تیم فوتبال پرسپولیس همچنان صدرنشین جدول لیگ برتر است ولی آنها سه هفته است که موفق به کسب پیروزی در لیگ نشده‌اند.

چرا پرسپولیس دلچسب نیست؟

رویداد۲۴ آخرین پیروزی شاگردان برانکو در لیگ به دیدار برابر سایپا باز می گردد که آنها پس از پیروزی در دربی و سپس شکست پیکان، موفق شدند در یک دیدار پرفشار با نتیجه 3 بر 2 شاگردان علی دایی را شکست دهند. در خلال این سه مسابقه هم بازی های آسیایی پرسپولیس از سرگرفته شد و آنها با نتیجه 2 بر صفر از سد الاهلی گذشتند.

پس از این مسابقه سرخپوشان در 4 دیدار به میدان رفته اند که سه تساوی و یک شکست مقابل الاهلی حاصل کار آنها شده است. پرسپولیسی ها ابتدا مقابل ذوب آهن در فولادشهر به تساوی بدون گل رسیدند و سپس در یک دیدار پرحاشیه برابر سپاهان موفق به کسب بیشتر از یک امتیاز نشدند و امروز هم در تبریز و در شرایطی که از میزبان خود پیش افتاده بودند، در نیمه دوم گل خوردند و با تساوی زمین مسابقه را ترک کردند. بازی آسیایی پرسپولیس هم برخلاف هفته های ابتدایی سال 98 با شکست در مصاف با نماینده عربستان خاتمه یافت تا شاگردان برانکو روزهای سختی را تجربه کنند.

البته در این بین، سایر تیم های مدعی قهرمانی نظیر استقلال، سپاهان، پدیده و تراکتورسازی هم نتایج خوبی کسب نکردند تا سرخپوشان همچنان صدرنشین لیگ هجدهم باشند؛ لیگی که در صورت پیروزی امروز شاگردان برانکو ایوانکوویچ می توانست برای آنها تقریبا تمام شده تلقی شود و در ادامه انرژی بازیکنان و کادر فنی، صرف لیگ قهرمانان آسیا شود.
فشردگی بازی ها و خستگی ساق های بازیکنان یکی از دلایل نتایج کسب شده در این مقطع توسط پرسپولیسی ها بوده. به این موارد باید خروج

منشا از تیم و عدم حضور موثر بودیمیر و همینطور مصدومیت و محرومیت بازیکنان را هم اضافه کرد که سبب شده طراوت و شادابی در روش بازی این تیم و به خصوص خط هجومی که حالا علی علیپور را تنها مهاجم تخصصی خود می بیند، به سطحی برسد که با تیم روزهای اوج برانکو فاصله معناداری دارد؛ به ثمر رساندن دو گل در 4 مسابقه که در آنها رد پایی از مهاجمان و هافبک ها دیده نمی شود، به وضوح بیانگر این مشکل است. ضمن اینکه طی این مدت پرسپولیسی ها فقط یک بار در آزادی بازی کرده اند که در آن دیدار همه چیز تحت تاثیر اتفاقات روی سکوها بود.
شاگردان برانکو حالا 5 بازی دیگر پیش رو دارند. دو دیدار در لیگ که می تواند پیروزی در آنها تضمین کننده قهرمانی سوم باشد. دو دیدار در لیگ قهرمانان آسیا که می تواند با گرفتن جواز صعود به مرحله یک هشتم همراه شود. یک دیدار هم در جام حذفی و در مصاف با سپاهان که با توجه به حضور تیم داماش گیلانیان در فینال، پیروزی در آن برای هر یک از دو تیم می تواند به معنای قهرمانی باشد.

بی شک سرمربی کروات سرخ ها پیش از هر فرد دیگری از این نقص تیمش آگاه است و به خوبی می داند که اهمیت 5 دیدار باقی مانده برای شاگردانش چقدر زیاد است؛ اینکه دو جام بدست بیاورند و به مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند یا همه چیز را به یکباره از دست بدهند. پس شاید همین حالا هم که این متن را می خوانید، برانکو در حال فکر کردن به این چالش تیمش و پیدا کردن راه حل برای حل آن است.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان