تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
پیروز قربانی:

همه می دانند رابطه ام با مجیدی خوب نیست/ شعار یاالله یاالله ما گل می‌خواهیم، به بازیکنان استرس می‌دهد!

پیروز قربانی، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: به فرهاد مجیدی به خاطر اظهاراتش پس از بازی با الدحیل تبریک می‌گویم.
همه می دانند رابطه ام با مجیدی خوب نیست/ شعار یاالله یاالله ما گل می‌خواهیم، به بازیکنان استرس می‌دهد!
رویداد۲۴ پیروز قربانی درباره انتقاد‌ها از روزبه چشمی مدافع استقلال به دلیل شادی گلش برابر الدحیل (چشمی دستش را پس از گل روی گوشش گذاشت)، اظهار داشت: بازیکن، انسان است و وقتی تحت فشار انتقادات قرار می‌گیرد، واکنش نشان می‌دهد. بازیکن روز خوب و بد دارد و بهتر است به عملکرد او کلی نگاه کنیم. چه کسی گفته که استقلال باید همه بازی‌هایش را ببرد؟ تماشاگر خوب در روز‌های بد تیم مشخص می‌شود.

نحوه تشویق تماشاگران درست نیست
وی با بیان اینکه تماشاگران ما آموزش ندیده‌اند، افزود: نحوه تشویق‌های تماشاگران درست نیست. حرکت چشمی طبیعی بود و شاید اگر از من نیز انتقاد می‌شد، منتظر می‌ماندم تا جواب بدهم. تماشاگران ما به خوبی به ورزشگاه می‌آیند و سکو‌ها را پُر می‌کنند که قابل تقدیر است، اما چرا از دقیقه ۶۰ به بعد ساکت می‌شوند؟ الدحیل قطر از نظر فنی تیم خیلی خوبی بود، اما در جریان بازی شنیدم که تماشاگران شعار می‌دهند «یاالله، یاالله ما گل می‌خواهیم!» این شعار به بازیکنان استرس می‌دهد. استقلال با یکی از بهترین تیم‌های آسیا بازی می‌کرد و به جای حمایت به نوعی به تیم استرس دادیم. ما از فوتبال روز دنیا عقب هستیم و تشویق‌های تیم‌های اروپایی خیلی بهتر و درست و حسابی است.

تماشاگران باید آموزش ببینند
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: یکی از دلایلی که استقلال قهرمانی را از دست داد، بازی با سایپا بود. کاری به نوع مدیریت باشگاه و سرمربی وقت استقلال ندارم که باید تیم را جمع می‌کردند، اما به خاطر اینکه استقلال در دربی شکست خورد بوده، برخورد خوبی با بازیکنان نکردند. تماشاگران باید آموزش ببینند. چند وقت پیش دیدم که دو نفر از مدیران قبلی استقلال درباره لیدر‌ها صحبت می‌کنند و مدعی بودند که بازیکنان به آن‌ها پول می‌دادند. آقای فتح‌الله‌زاده، آقای آشتیانی، شما در دوران مدیریت‌تان در استقلال چه کار کردید که این شرایط اصطلاح شود؟ من خودم در استقلال بازیکن بودم و همه اتفاقات را دیده‌ام؛ یک نفر می‌گوید بازیکن به لیدر پول می‌داد و نفر دیگری می‌گوید لیدر‌ها اراذل و اوباش هستند. شما که مدیر بودید، چه کار کردید؟

پیشرفت تیم‌های ایرانی از لاک‌پشت هم کندتر بوده است
قربانی با انتقاد از فضایی که در فوتبال ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های پیشرفت انسان این است که در اولین قدم به اشتباهش پی ببرد. باید قبول می‌کردیم که الدحیل فوتبال روز را بازی کرد. اکنون این سؤال را باید بپرسیم که چه اتفاقی افتاده که تیمی مثل الدحیل پیشرفت کرده، اما پیشرفت تیم‌های ایرانی از حرکت لاک پشت هم کندتر بوده است. از مدیریت گرفته تا کادر فنی و بازیکنان مقصر هستند. در ایران میزگرد زیاد می‌گذارند و خدا را شکر همه می‌گویند بی‌تقصیر هستند! نفهمیدیم در فوتبال ایران چه کسی مقصر است.

انتخاب مجیدی اتفاق خوبی بود
وی با اشاره به انتخاب فرهاد مجیدی برای سرمربیگری استقلال گفت: اتفاق مبارکی است که مجیدی سرمربی استقلال شده است. از سطح فنی مجیدی اطلاعی ندارم، اما همین که مربی جوان می‌گذارند، اتفاق خوبی است. مدیران باشگاه فکر کنند مربی خارجی روی نیمکت نشسته و همانطور که برای او امکانات فراهم می‌کردند، برای مربی جوان هم فراهم کنند. همه می‌دانند رابطه‌ام با مجیدی خوب نیست و چه مشکلاتی داشتیم، اما مجیدی آدم کوچکی نیست که درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

به مجیدی تبریک می‌گویم!
قربانی با اشاره به اظهارات مجیدی پس از بازی با الدحیل قطر گفت: اگر مجیدی از نحوه تیم و خودش انتقاد کرده، حرف درستی زده و نشان داده که باهوش است. من مدیریت وینفرد شفر را قبول نداشتم. کنار گذاشتن فرشید باقری پس از دربی ضعف او بود، چون باشگاه نباید وارد می‌شد. در فوتبال ایران کسی اشتباهش را قبول نمی‌کند، اما اینکه مجیدی از نحوه بازی تیمش انتقاد کرده، نکته خیلی خوبی است و به او تبریک می‌گویم. این مسئله پیشرفت او را نشان می‌دهد. مربیانی داریم که تیم‌شان ۴ گل می‌خورد، اما تقصیر را گردن داور می‌اندازند.

ما پیشکسوتان چه کار کردیم که از ماجدی ایراد می‌گیریم؟
قربانی ادامه داد: باید از امثال مجیدی‌ها حمایت کنند و آن‌ها را سپر بلای مدیریت خود نکنند. مربیان جوان نیز باید زرنگ باشند و شایستگی‌های‌شان را نشان دهند. این روز‌ها می‌شنوم که می‌گویند مجیدی مربی جوانی است، این حرف‌ها دیگر چیست؟ مربی باید ۷۰ سالش باشد تا به او تیم بدهند؟ گواردیولا در چند سالگی برای بارسلونا جام گرفت؟ انتقاد بعدی به حضور فرشاد ماجدی بوده است. من از ماجدی شناخت ندارم، اما حتما مجیدی احساس کرده که او می‌تواند کمک کند که انتخابش کرده است. پیشکسوتان قابل احترام هستند، اما، چون کسی در استقلال بازی نکرده، نباید مربی تیم شود؟ مگر ما پیشکسوتان استقلال خودمان را از نظر فنی اثبات کرده‌ایم که بگوییم ما باید باشیم؟
منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان