تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
نوبخت حقیقی:

اقدام ایران اروپایی‌ها را از خواب غفلت خارج می‌کند/ باید منتظر غوغای تبلیغاتی مخالفان برجام باشیم

نمانیده مردم تهران تاکید کرد: بدیهی است که اقدام ایران، اروپایی‌ها را مقداری از این خواب غفلت و بی‌تفاوتی خارج خواهد کرد، ولی امیدواریم کشور‌هایی که تاکنون از خود مایه‌ای نداشته‌اند اقدام عملی صورت دهند، اما خیلی امید ندارم چرا که مشخص شد این‌ها برای حفظ منافع خودشان به برجام آمدند.
اقدام ایران اروپایی‌ها را از خواب غفلت خارج می‌کند/ باید منتظر غوغای تبلیغاتی مخالفان برجام باشیم
رویداد۲۴ علی نوبخت حقیقی در بیان ارزیابی خود از اینکه اروپایی‌ها چقدر این مهلت دو ماهه ایران را جدی می‌گیرند؟، گفت: آن‌ها اصلا خودشان نیستند که ما بخواهیم روی جدیت آن‌ها حساب باز کنیم. اروپایی‌ها نشان دادند که کالبد بی‌جان هستند و از خود اراده‌ای ندارند.

وی تاکید کرد: این ننگی که الان بر پیشانی این به ظاهر متمدنان و مدعیان نشسته نشان داد که کل این ادعاهایشان بی‌ارزش است. جمهوری اسلامی اگر هیچ کاری نکرده باشد، نقاب عدم انسانیت و صداقت و پایبندی به اصول بین‌المللی را از چهره این‌ها دریده و افشا کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من به آزادی‌خواهان جهان تسلیت می‌گویم و عزای عمومی اعلام می‌کنم تا ببینند که یک کشور در روز روشن علیه مقررات بین‌الملل که مسئولان قبلی خودشان پای آن توافق را امضا کرده بودند، قلدرانه مخالفت کرده‌اند.

وی با اشاره به رویکرد‌های اروپا در حفظ تعهدات خود در برجام گفت: اروپا که سابقه مبارزات اقتصادی و تمدنی دارد و الگوی بسیاری از فرهنگ‌ها و تمدن‌ها بوده حال به این روز مذلت‌بار نشسته واقعا باید به آزادی‌خواهان جهان تسلیت گفت. در مقابل باید به مردم و مسئولان ایران تبریک گفت که اینگونه در برابر این‌ها پایمردی کردند و پایبندی به تعهدات بین‌المللی را از خود نشان دادند که با اخلاق انسانی و اسلامی ما منطبق است.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به اقدامات اروپا و آمریکا طی یک سال گذشته گفت: بنده به دنبال این نیستم که اروپایی‌ها چه می‌کنند چراکه نشان داده‌اند تصمیم‌گیرنده نیستند و فرمان‌بر هستند.

نوبخت حقیقی در پاسخ به این سوال که چقدر می‌توانیم به کمک اروپایی‌ها در دستیابی به امتیازات مصرح در برجام امیدوار باشیم، گفت: من این مسئله را نسبی می‌بینم. بدیهی است که اقدام ایران، اروپایی‌ها را مقداری از این خواب غفلت و بی‌تفاوتی خارج خواهد کرد، اما این هم نسبی خواهد بود، ولی امیدواریم کشور‌هایی که تاکنون از خود مایه‌ای نداشته‌اند، اقدام عملی صورت دهند و کمک کنند، اما خیلی امید ندارم چرا که مشخص شد این‌ها برای حفظ منافع خودشان به برجام آمدند.

این نمانیده اصلاح‌طلب مردم تهران گفت: آمریکا از طرفی از برجام خارج شده و از طرفی اروپایی‌ها را وادار می‌کند که با ما وارد مباحثی دیگر شوند که در این‌باره هم پیام‌هایی به اروپا داده بودند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم تغییرات فاحشی اتفاق نیفتد جز اینکه آن‌ها که منتظر بهانه بودند، بیشتر سعی می‌کنند از آن قسمتی از این تصمیم سوءاستفاده کنند که بگویند پس ایران هم می‌خواهد از برجام خارج شود و به تعهداتش عمل نمی‌کند. به نظر من مخالفان برجام غوغای تبلیغاتی شان بیشتر در آن قسمت به راه خواهند انداخت تا اینکه بگویند ما دستمان را بالا می‌بریم.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان