تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

بازی سه سر باخت تاکسی‌های اینترنتی

به دلیل افزایش قیمت‌ها، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند پولی که برای استفاده از این تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته بودند را جای دیگری هزینه کنند.
بازی سه سر باخت تاکسی‌های اینترنتی
رویداد۲۴ مشکل اصلی موجود در فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، چالش میان مشتری مداری و راضی نگه داشتن مشتریان در مقابل سرویس دهنده‌ها است. سرویس دهنده‌ها از قیمت‌ها ناراضی هستند چرا که عملا با وجود تورم بالا در کشور به ویژه در چندماه اخیر، قیمت‌های تاکسی‌های اینترنتی تغییری نکرده است. اگر بخواهیم اخبار موجود پیرامون افزایش قیمت بنزین را نادیده بگیریم، این قیمت‌ها برای رانندگان عملا مقرون به صرفه نیست. این اتفاق برای بسیاری از مسافران نیز رخ داده است و امروز با توجه به افزایش قیمت‌ها، بسیاری از مشتریان سابق این تاکسی‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند دیگر از این سرویس‌ها استفاده نکنند و از سرویس‌های حمل‌و‌نقل عمومی مثل بی‌آرتی و مترو استفاده کنند.

به دلیل افزایش قیمت‌ها، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند پولی که برای استفاده از این تاکسی‌های اینترنتی در نظر گرفته بودند را جای دیگری هزینه کنند. به همین خاطر بازی افزایش قیمت‌های تاکسی‌های اینترنتی یک بازی سه سر باخت است، به این معنا که هم شرکت متضرر خواهد شد و هم مسافران وفادار به تاکسی‌های اینترنتی و هم راننده به دلیل کمبود مسافر؛ ولی عملا چاره‌ای نیز برای این مشکل وجود ندارد.

چالش افزایش قیمت‌ها، چالش افزایش قیمت بنزین و به طبع آن افزایش قیمت سایر خدمات و محصولات امروز هم برای تاکسی‌های اینترنتی دردسرساز شده است و هم برای مسافران، اگرچه شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی در تلاش هستند جداگانه بنزین سهمیه‌ای دریافت کنند یا بحث دوگانه سوز شدن خودرو‌هایی که در تاکسی‌های اینترنتی فعالیت می‌کنند را مطرح می‌کنند، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که این اتفاقات به نفع طرفین نخواهد بود و راننده مجبور هست که با قیمت بالاتر کار کند به این خاطر که فقط بحث بنزین نیست موضوع اصحلاک ماشین و دیگر هزینه‌های جانبی نیز مطرح است.

عملا با توجه به مقاومتی که در دو سال گذشته نسبت به افزایش قیمت تاکسی‌های اینترنتی شاهد بودیم، اکنون می‌بینیم که تعداد مسافران نیز ریزش داشته است در نتیجه افزایش قیمت سرویس تاکسی‌های اینترنتی منجر به کاهش تعداد راننده‌ها می‌شود و توازن برقرار می‌شود، اتفاقی که قابل پیش بینی است و چاره‌ای نیز برای آن وجود ندارد، مگر اینکه بخواهند قیمت‌های موجود را حفظ کنند که این موضوع نیز منجر به از دست دادن برخی از راننده‌ها می‌شود و شلوغی سرویس‌ها را در پی خواهد داشت، در هر صورت در شرایط کنونی همه ناراضی هستند، چون هزینه‌های این شرکت‌ها افزایش پیدا کرده است، حقوق‌ها افزایش پیدا کرده است، اما درآمد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی با توجه به کمتر شدن مسافر کاهش پیدا کرده است.

طبیعتاً، چون این تاکسی‌های اینترنتی هزینه‌های ثابتی دارند و سود خود را کرده‌اند کمترین ضرر را می‌کنند، از طرفی ثابت ماندن قیمت‌ها مشتریان را در سیستم حفظ خواهند کرد، ولی به دلیل کمتر شدن تعداد رانندگان باعث نارضایتی مصرف کنندگان خواهد شد.
 
منبع: فابانیوز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان