تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

دست دلالان را از کشور باید قطع کرد/ جنگ نخواهد شد

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه آمریکا به بن‌بست رسیده و جنگ اصلاً در ایران و خاورمیانه رخ نخواهد داد، گفت: این رفتارها بازی سیاسی است و اگر دست از پا خطا کند اسرائیلی نخواهد بود.

دست دلالان را از کشور باید قطع کرد/ جنگ نخواهد شد

رویداد۲۴ در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی امیر خجسته در نطق میان دستور خود با اشاره به اعزام ناوهای نظامی آمریکا به خلیج فارس، گفت: دلیل این اقدام به بن بست رسیدن آمریکا و شکستی است که در خاورمیانه و سوریه و عراق خورده است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس لبنان داشتیم وی گفت که وزیر امور خارجه آمریکا به لبنان آمد و با حالت اضطراب ۹ دقیقه صحبت کرد و در ۹ دقیقه صحبتش ۲۲ بار نام ایران را آورد و ۱۸ بار در رابطه با مقاومت صحبت کرد.

نماینده مردم همدان با بیان اینکه آمریکا به بن‌بست رسیده و جنگ اصلاً در ایران و خاورمیانه رخ نخواهد داد، گفت: این رفتارها بازی سیاسی است و اگر دست از پا خطا کند اسرائیلی نخواهد بود.

خجسته خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که آمریکا آن را پیگیری می‌کند مذاکره است. باید بگویم که آمریکا دیگر مذاکره را به خود نخواهد دید. بدعهدی‌ها و نقض قوانین بین‌المللی را بارها از سوی آمریکا دیده‌ایم و کره شمالی یکی از نمونه‌های آن است به همین جهت ما دیگر مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت.

فرمانده جنگ اقتصادی ما کجاست؟

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه موضوع دیگری که آمریکا آن را دنبال می‌کند بحث تشدید تحریم‌های اقتصادی است، تصریح کرد: این بحث مهمی است که در تشدید تحریم‌های اقتصادی آمریکا از همه ابزارها استفاده می‌کند. ستاد جنگ اقتصادی در وزارت اقتصادی آمریکا تشکیل شده، حالا ما باید سوال کنیم ستاد مبارزه با جنگ اقتصادی ما در کجا تشکیل شده، فرمانده جنگ اقتصادی ما کجاست؟ و سرداران جنگ اقتصادی ما در کجا فعالیت می‌کنند. در مقابل آمریکا ما چه کار کرده‌ایم.

نماینده مردم همدان در مجلس خاطرنشان کرد: آنچه مهم است اینکه ما در داخل و اقتصاد داخلی باید مراقبت کنیم ما همه چیز داریم، باید مدیریت کنیم. مسئولان اقتصادی مدیریت را به نحو احسن و اکمل عملیاتی و اجرایی کنند.

خجسته با انتقاد از افزایش قیمت کاغذ، اظهار داشت: کاغذی که ۱۲ هزار تومان بود با انبار کردن کاغذها در طول دو هفته به ۴۵ هزار تومان رسیده یا در مورد خودرو می‌بینیم که بازار آزاد درباره آن تصمیم می‌گیرد و یک خودروی پراید ما می‌شود ۵۵ یا ۶۰ میلیون، بازار آزاد را چه کسانی مدیریت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مگر غیر از دلالان هستند که بازار را مدیریت می‌کنند، اظهار داشت: دست دلالان را از کشور باید قطع کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: تیم اقتصادی دولت، مجلسی‌ها، محکم بایستید و اقتصاد کشور را از دست دلالان خارج کنیم. ما با سرمایه‌ای که داریم می‌توانیم خیلی کارها کنیم.

خجسته اضافه کرد: می‌گویند ما منابع نداریم چرا نداریم ما ۹۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم فرار مالیاتی را مدیریت کنیم و این میزان را برگردانیم.

وی تاکید کرد: ما نزدیک به ۱۸ تریلیون تومان اموال مازاد دولتی داریم که باید مدیریت کنیم و آن را در جهت رونق تولید به کار گیریم چرا که مشکل اصلی ما در رونق تولید به بانک‌ها بازمی‌گردد و بانک‌ها عامل و مشکل اصلی هستند. بانک‌ها یا زیاده‌خواهی می‌کنند و یا اتفاقات دیگر.

نماینده مردم همدان در مجلس با تاکید بر اینکه ما ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان داریم، افزود: چرا این یارانه پنهان را مدیریت نمی‌کنیم دولت چرا این موضوع را مدیریت نمی‌کند. همچنین در سایر بخش‌های کشور نیز باید متناسب با شرایط تحریمی، مدیریت کنیم و آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

خجسته در پایان تصریح کرد: در خصوص جلسه دیروز قوای مقننه و قضائیه نیز باید بگویم این جلسه، جلسه بسیار خوبی بود و باعث هم افزایی مجلس و قوه قضائیه شد و نمایندگان نظرات خود را مطرح کردند.

منبع: مهر
برچسب ها: دلالان ، جنگ ، آمریکا ، تحریم ، برجام
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان