تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا:

خودمان ایران را تحریک کردیم پس باید توقع افزایش تنش داشته باشیم/ دولت ترامپ منزوی شده است

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا با قابل پیش‌بینی دانستن افزایش تنش میان ایران و آمریکا این شرایط را نتیجه سیاست غلط ترامپ در برخورد با ایران دانست.
خودمان ایران را تحریک کردیم پس باید توقع افزایش تنش داشته باشیم/ دولت ترامپ منزوی شده است
رویداد۲۴ «آدام شف» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در مورد اطلاعاتی که نشان‌دهنده افزایش تهدید از سوی ایران است، گفت: چیزی که اکنون رخ می‌دهد کاملا قابل پیش‌بینی بود. ما خود اقداماتی انجام می‌دهیم که باعث بالارفتن تنش در منطقه و در رابطه با ایران شده‌ایم.

وی افزود: ما با سیاست غلط ترامپ این شرایط را به وجود آوردیم. ما بودیم که از برجام خارج شدیم و به فشار علیه ایران و اروپا روی آوردیم. کاری کردیم که ایران به غنی‌سازی روی آورد. ما نام سپاه ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دادیم و با ایران زمینه‌های بالارفتن تنش را فراهم کردیم. وقتی خودمان کاری می‌کنیم که اوضاع را به هم می‌ریزد پس نباید از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر افزایش تنش و تهدید شگفت‌زده شویم. این چیزی است که خودمان با کارهایمان به دنبال ایجاد آن بودیم. ما ایران را تحریک کردیم پس باید توقع افزایش تنش داشته باشیم.

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه بر انزوای دولت ترامپ تاکید کرد و گفت: دوستان ما در حال ترک ما هستند. مدام از تهدید از سوی ایران توسط مقام‌های کاخ سفید می‌شنویم. اما در واقع هیچ تهدید افزایش یافته‌ای مشاهده نمی‌کنیم. فکر می‌کنم افزایش تنش قابل پیش‌بینی بود و این چیزی است که ترامپ و بولتون به دنبال آن بودند.
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان