تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
هاشمی در جمع خبرنگاران:

تاخیر در ترخیص واگن‌های مترو از بی‌عرضگی مدیران است

رئیس شورای شهر تهران تاخیر در ترخیص واگن‌های مترو را از بی‌عرضگی مدیران عنوان کرد.
تاخیر در ترخیص واگن‌های مترو از بی‌عرضگی مدیران است
رویداد۲۴ محسن هاشمی درباره اعتراض برخی خبرنگاران به اختصاص رانتی طرح ترافیک خبرنگاری گفت: در سال گذشته معاونت تخصیص طرح ترافیک خبرنگاری را برعهده داشت، اما امسال کمیسیونی تشکیل شد که با حضور عضوی از کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و یک نفر ازحمل و نقل و ترافیک در آن حضور دارند و باقی اعضا از ارگان‌های دیگر هستند و گزارش را از اعضای کمیسیون مربوطه درخواست کنید.

وی با اشاره به محدود بودن طرح ترافیک خبرنگاری تصریح کرد: تا جایی که یادم است، به طورمتوسط کمتر از ۳۰ کارت به هر تشکیلاتی می‌رسد و باید اعداد را بررسی کرد و کمیسیون‌ها باید پاسخگوی موضوع باشند. از اعضا درخواست کنید که لیست را علنی کنند و اسامی را به صورت شفاف در اختیار خبرنگاران قرار دهند.

وی درباره اینکه خودرو در این طرح باید به نام خبرنگار باشد، افزود: قرار شد در سیستم مالکیت خودرو مهم نباشد و اسم فرد مهم باشد.

او درباره شایعه عدم ترخیص واگن‌های متروی تهران به دلیل تحریم‌ها گفت: این مساله ربطی به تحریم ندارد. دستگاه‌ها همیشه با گمرک دچار مشکل هستند؛ و اسناد مربوط به گمرک باید کامل باشد و گمرک بدون تکمیل اسناد نمی‌تواند امکان جابجایی را صادر کند. یکی از مشکلات مترو در ترخیص واگن‌ها اسناد مالکیت است که باید آن را صادر کند.

از طرفی هزینه گمرک، و اسناد بانکی هم مساله‌ای است که هنوز هیچکدام از سوی شهرداری انجام نشده است. دستور ترخیص ۸۵ درصد تجهیزات داده شده و ۱۵ درصد از آن مانده است که از بی عرضگی مدیران است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره احتمال اعتصاب ۷ هزار نفر از کارمندان خطوط متروی تهران گفت: به این جور مسائل دامن نزنید. این مساله به من ربطی ندارد و سوءتفاهمی در مترو پیش آمده است که آنطور که به من اعلام شده، واقعیت نداشته است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان