تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
پیش‌بینی هواشناسی:

بارش رگبار و وزش باد در بیشتر مناطق کشور/ هفته آینده، هوا به تدریج گرم‌تر می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در روز‌های پایانی هفته (امروز پنجشنبه و جمعه) در بیشتر نقاط کشور شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم بود که موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها به ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و حتی احتمال تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.
بارش رگبار و وزش باد در بیشتر مناطق کشور/ هفته آینده، هوا به تدریج گرم‌تر می‌شود
رویداد۲۴ امین حسین نقشینه افزود: امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) در استان‌های گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی، سمنان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و تهران رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است. همچنین در مناطق مستعد احتمال وقوع تگرگ نیز وجود دارد.

وی افزود: برای برخی مناطق استان‌های قم، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید که احتمال بروز ریزگرد و خاک محلی هم دارد، پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بیشترین بارش در روز‌های پنجشنبه و جمعه در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، سمنان، نیمه شرقی استان تهران و اصفهان خواهد بود، که می‌تواند در مناطق کوهپایه‌ای سبب سیلابی شدن رودخانه‌ها شود و از هموطنان عزیز خواهشمندیم از اسکان یا توقف در این مناطق خوداری کنند.

وی گفت: در روز شنبه در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت، روز‌های یکشنبه و دوشنبه بارش‌های پراکنده در شمال فارس، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و برخی مناطق آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: از ابتدای هفته آینده روند افزایش تدریجی دما را برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرده ایم.

نقشینه افزود: برای تهران نیز پیش بینی می‌کنیم که طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) گاهی افزایش ابر و رگبارو رعد و برق و ورزش باد شدید رخ دهد، تهران امروز و فردا کاهش نسبی دما خواهد داشت و از روز شنبه و یکشنبه و طی هفته آینده روند تدریجی افزایش دما برای تهران نیز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: بیشینه دمای مهرآباد امروز ۳۰ درجه و فردا ۲۸ درجه خواد شد و کمینه دمای فردا صبح در مهرآباد ۱۷ درجه پیش بینی شده است.

وی افزود: خنکترین مرکز استان امروز صبح اردبیل با کمینه دمای ۳درجه بالای صفر بود و گرمترین مرکز استان امروز اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان