تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر

ترامپ به این ۶ دلیل به ایران حمله نمی‌کند

انتخابات آمریکا نزدیک است و این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ ریاست ترامپ به پایان برسد؛ در صورتی که در فاصله یک سال مانده به اتمام دوره ریاستش، وارد جنگ شود، در شرایط دشواری قرار می‌گیرد.

رویداد۲۴ نشریه آنلاین عرب زبان «رای الیوم» نوشت: از ماه‌ها پیش، مسئولان ایرانی تاکید کرده اند که دولت آمریکا به هیچ عنوان وارد جنگ با ایران نمی‌شود. تا پیش از ارسال ناو آمریکا به اب‌های خلیج فارس، این سخن منطقی به نظر می‌رسید، اما پس از آن، بعید دانستن وقوع جنگ، نیازمند دلایل محکمی است.

۱-ترامپی که اعلام کرد ۷ تریلیون دلار در منطقه هزینه کرده و یه هیچ نتیجه دست نیافته است، نمی‌خواهد بار دیگر چنین هزینه‌ای کند؛ بویژه آنکه ایران به کلی با دولت‌هایی نظیر افغانستان، عراق و لیبی، متفاوت است و جنگ با آن، مانند جنگ آمریکا علیه صدام حسین، یا قذافی یا طالبان نخواهد بود.

۲-جنگ نیازمند آماده سازی است؛ یعنی اگر واقعا ترامپ قصد جنگیدن با ایران را داشت، طبیعتا باید افکار عمومی در آمریکا و جامعه بین المللی را برای ورود به این جنگ آماده می‌کرد، موافقت کنگره حاصل شده و حداقل به مدت ۶ ماه زمینه سازی حمله نظامی صورت می‌گرفت، تا بودجه لازم برای جنگ نیز تدارک دیده شود. این مقدماتی است که دولت ترامپ نسبت به هیچ یک از آن‌ها اقدام نکرد.

۳-انتخابات آمریکا نزدیک است و این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۱ ریاست ترامپ به پایان برسد؛ در صورتی که در فاصله یک سال مانده به اتمام دوره ریاستش، وارد جنگ شود، در شرایط دشواری قرار می‌گیرد؛ چرا که نزدیکی انتخابات اقتضا می‌کند در کمتر از یک سال جنگ را به نتیجه برساند؛ اما آیا ترامپ می‌تواند در این مدت کوتاه به پیروزی قاطعی علیه ایران دست یابد تا آمریکایی‌ها بار دیگر او را لایق ریاست جمهوری خود بدانند؟

بنابراین، ورود به جنگ با ایران، یک ماجراجویی بزرگ برای ترامپ خواهد بود که خود قادر به مشخص کردن نتایج آن نیست و قطعا این ماجراجویی تاثیر مستقیمی بر انتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت.

۴-ترامپ دستاورد‌های زیادی برای اوضاع اقتصادی ملت آمریکا داشته و به همین دلیل توانسته است به محبوبیت زیادی دست یابد؛ آنچه که می‌تواند شانس او برای پیروزی در انتخابات را بیشتر و بیشتر کند. قطعا هر گونه جنگی تمام دستاورد‌های ترامپ در این زمینه را به باد می‌دهد.

۵-ترامپ یک تاجر و به دنبال سود است؛ از این رو، اولویت او فشار‌های سیاسی و اقتصادی بر ایران است، نه جنگ. تحریم‌های آمریکا علیه ایران، فشار شدیدی به این کشور وارد می‌کند؛ در این شرایط، آیا عاقلانه است که ترامپ به گزینه جنگی فکر کند که عواقب آن نامعلوم است؟

۶-طبق تجربه جنگ آمریکا علیه عراق، جرج بوش پسر زمانی به فکر حمله به عراق افتاد که مطمئن شد با پاسخ محکمی از سوی عراق مواجه نمی‌شود و اطلاعات گسترده‌ای در مورد سلاح‌های عراقی داشت. بنابراین، ایالات متحده وارد جنگی که فرصت پیروزی خود در آن را بیش از ۷۰ درصد نداند، نمی‌شود؛ بویژه آنکه در شرایط فعلی، واشنگتن اطلاعات دقیقی در مورد سلاح‌ها و ظرفیت‌های ایران و قدرت هم پیمانانش برای ضربه زدن به منافع آمریکا، در اختیار ندارد. از این رو، بعید است که جنگ با ایران را آغاز کند.

همین دلایل باعث شده است تا ایران وقوع جنگ را بعید بداند؛ اما این بدان معنا نیست که خود را برای هر احتمالی آماده نمی‌کند. ایرانی‌ها حساب اقدامات نابخردانه ترامپ یا محاسبات اشتباه وی را نیز کرده اند و به این جهت از آمادگی کامل برای پاسخ دادن به هر گونه تجاوزی از سوی آمریکا برخوردارند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
0
فقط ازاتحاد این مردم
تراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
0
1
با سلام به دلایل ذیل جنگ نظامی بین دولتین آمریکا و ایران رخ نمیدهد: 1. دولت آمریکا با خطرناک نشان دادن دولت ایران مدام گاوهای حوزه خلیج فارس را می‌دوشد و اگر این خطر با جنگ مورد ادعا از بین برود دیگر برای دوشیدن این گاوها بهانه‌ای باقی نمی‌ماند. 2. آقای ترامپ تاجر خوبی است و یک تاجر همیشه به سود و منافع خویش می‌اندیشد و طبیعی است آقای ترامپ هم بخاطر بدست نیاوردن منافع لازم و هم به درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری تمایل چندانی جهت شروع و ادامه جنگ نظامی با ایران را ندارد کشته شدن تعدادی از سربازان آمریکایی موجب باخت آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهموری پیشرو خواهد بود. 3. ناتانیاهو و دولتین سعودی و امارات تمایل زیادی به درگیری آمریکا و ایران را دارند و مدام تیم ب با تحریک هیات حاکمه آمریکا سعی به درگیری دولتین ایران و آمریکا می‌کنند و حتی دولتین سعودی و امارات آمادگی خود برای پرداخت هزینه چنین درگیری را تقبل کرده‌اند. 4. آقای ترامپ و نظام ایران بر خلاف تیم ب و دولتهای اسرائیل، سعودی و امارات تمایل چندانی به درگیری نظامی با همدیگر نشان نداده‌اند و اگر هم چنین اتفاقی روی دهد این مسئله بر خلاف قول و قرارهای زمان قبل از انتخابات ریاست جمهوری آقای ترامپ و تصمیم‌گیران عالی جمهوری اسلامی خواهد بود. 5. آقای ترامپ تمایل چندانی به کشته شدن سربازان آمریکایی بخاطر منافع دولتین سعودی و اماراتی از خود نشان نداده است و این عدم تمایل را بارها بیان داشته و با دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نشان داده است و این فشار تیم ب (که زیر نفوذ اسرائیل و دولتین سعودی و اماراتی قرار دارند) بود که مانع این کار شدند. 6. ملت ایران و آمریکا و اکثر نمایندگان این دو کشور تمایلی چندانی برای ایجاد جنگ و درگیری بخاطر منافع گاوهای شیرده از خود نشان نداده‌اند و بارها این مخالفت را در اظهارات خود نشان داده‌اند. 7. دولت آمریکا بخاطر تک جانبه‌گرایی اکثر دوستان غربی و شرقی خود را از دست داده است و در این درگیری احتمالی تنها خواهد ماند و گاوهای شیرده هم بجز تامین هزینه و پایگاههای نظامی نمی‌توانند کمک چندانی به دولت آمریکا بکنند و اتفاقات یمن بی نتیجه بودن درگیریهای آن کشور ها و بی خاصیت بودن ارتشهای این گاوهای شیرده را نشان داده است. 8. مشکل بین دولت آمریکا و ایران مشکل نرم‌افزاری است و بدون گفتگو و شنیدن نظرات و تامین منافع منطقی همدیگر با سخت‌افزارهای نظامی قابل حل نیست. 9. در صورت ایجاد درگیری قدرتهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بخاطر به خطر افتادن منافع خود نظاره‌گر بی‌طرف نخواهند بود. 10. قیمت جهانی نفت بخاطر به خطر افتادن جریان سالم تولید، حمل و نقل و فروش آن به شدت بالا خواهد رفت و تحمل چنین افزایش غیر طبیعی برای اقتصاد شکننده خیلی از کشورها غیر قابل تحمل خواهد بود. حال سوال اساسی اینجاست که آیا دولت آمریکا حاضر است جان سربازان، ابهت و پرستیز جهانی خود، تجارت و حمل و نقل انرژی و امنیت جهانی را بخاطر منافع و درخواستهای ناتانیاهو و گاوهای شیرده به مخاطره بیندازد؟ شروع جنگ راحت است ولی پایان آن در دست دولت آمریکا و شخص آقای ترامپ نخواهد بود.
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
به همان دلیل که ایران بعد از سقوط هواپیمای مسافری توسط ناو وینسنز وغرق کشتی ایران ارج وناوچه پیکان توسط امریکا تمام ناوهای آمریکایی را غرق کرد بندگان خدا میترسند
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
0
دلار 15000 هزار تومن یعنی حمله کرد زد و رفت شدی جزیره
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
2
وقتی آمریکا بشترین سود رو داره
ازاین شرایط میبره چه نیازی داره
به حمله نظامی آمریکا هرکاری
دوست داشت با ما کرد!!!!
سرابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
0
1
نرامپ با انکه مردی رذل برای جهانیان بوده همانقدر حس وطنپرسنی داره از همین رو میخواد با کم هزینه نرین روش ایران رو وارد مذاکره بکنه هم شئار انخابانی خودش که دوری از جنگ بوده رو محقق کنه هم برای اننخابهای انی که نزدیکه شانس پیروزیش زیاد باشه هم قهرمان ملی امریکا نام بگیره که بدون جنگ وارد مذاکره با ایران شده و نوافقی خوب از اوباما با ایران کرده از طرفی وی هزینه های زیاد جنگ رودر نظر میگیره و چون ناجر هس بخوبی میدونه هزینه های واقئی بسیار زیاد ازبراوردها خواهند بود مخصوصا ایران کشوری هس بزرگ و با نفوس زیاد و نوانایی ساخ بسیاری از سلاحهای جنگی که 30 ساله خودشو برای جنگ اماده کرده از طرفی هزینه های کمر شکن پس از جنگ و نگهداری از کشوری به اندازه ایران نا روی کار اوردن دولنی وابسنه و مقندر که بنوانه امنینی کامل در کشور برقرار بکنه دلیلی دیگه برای جنگ گریزی امریکاس هر چند امریکا بخوبی میدونه وارد جنگ با ایران شدن در اینده موجب منفورنر شدن امریکا در نزد ایرانیان خواهد شد و چون نروریسنها در خاور میانه هنوز کاملا از پای در نیامدند امکان هجوم انها به ایران و درگیریهای بسیار زیاد در منطقه در سایه نبود حکومنی مرکزی مقندر در ایران خواهد بود از جانبی امریکا از پیروزی قطئی در این جنگ اطمینان نداره و از اینمینرسه جنگ طولانی بشه و گروههای نیابنی ایران به نیروهای امریکایی حمله کنند و امریکا در اخر با سرشکسنگی از این جنگ فرار بکنه و هم ابرو و هم هزینه های نظامی بساری از دس بده وانگهی ایران هم با سامانه های موشکی ننگه هرمز ونفنکشها رو بزنه و سکوهای نفنی ریاض و دوبی رو بزنه ونرخ جهانی بشکه های نفنی سر به فلک بزاره نرس دیگه امریکا از هدف قرار دادن اسرائیل نوسط ایران و یا حزب الله خواهد بود بدیهیه امریکا در این جنگ ننها خواهد بود و اروپا و منحدین دیگرش همانند ریاض و اسرائیل بخاطر مصون ماندن از جنگ خودشونودرگیر نخواهند کرد بانلاقی شدن جنگ یمن و جنگهای نجاری امریکا با چین هم بی ناثیر نیس برای منصرف شدن کاخ سفید از جنگ نرامپ خوب میدونه چین مننظر یک نکان کوچکه نا جایگاه ابرقدرنی و اقنصادی امریکا رو بقاپه و ورود به جنگ با ایران چالشی بزرگ برای امریکا خواهد بود ممکنه جنگی فرسایشی و چریکی شرو بشه که نوان نظامی امریکا رو فرسوده بکنه و جمهوری خواهان هم از داخل فشارها رو بر دول نرامپ زیاد کنند و جامئه امریکا رو با خود همراه کنند هر چند امریکا از قبل لولو خورخوره قرار دادن ایران سود خوبی نصیبش میشه و سلاحهای زیادی میفروشه و موجب ننش بین ایران و کشورهای مسلمان منطقه و نوجه نکردن اونها به دشمن مشنرک ینی اسرائیل شده و بهانه حضور نظامی برای امریکا در منطقه ومداخله در امور کشورهای خلیج فارس شده به نظر من امکان جنگ امریکا با ایران اکنون بخاطر شرو فصل گرم در خاورمیانه و نزدیکی به دور انخابهای انی امریکا وجود نداره اگه احیانا دور اینده نرامپ بنونه دوباره وارد کاخ سفید بشه با نوجه به احمق بودنش ممکنه وارد جنگ بشه البنه امکانش کمه ولی باید مراقب بود با نگاهی به ناریخ شرو جنگ نحمیلی و حمله بوش پسر به ئراق میشه دید زمانی حمله میکنند هوا نه زیاد گرم نه زیاد سرد باشه اخر زمسنان و اخر نابسنان حمله ها شرو شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
1
با کره شمالی هم این جور نمایش بازی کرد یه گلوله هم بسوی کره شمالی شلیک نشد ولی نشون داده به مناطقی که قوی نبودند حمله کرده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان