تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

اعلام وضع هوای کشور در تعطیلات نیمه خرداد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور طی سه روز آینده، از تداوم وزش باد شدید موقت در بیشتر مناطق کشور خبر داد.
اعلام وضع هوای کشور در تعطیلات نیمه خرداد
رویداد۲۴ احد وظیفه گفت: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز (۱۱ خردادماه) برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، نیمه شمالی یزد و بخش‌هایی از اصفهان رگبار، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

او ادامه داد: فردا (۱۲ خردادماه) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌هایی از کرمان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت همچنین در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال فارس و جنوب غرب یزد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه (۱۳ خردادماه) علاوه بر این مناطق برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی نیز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، گفت: در ساعات بعد از ظهر روز سه‌شنبه (۱۴ خردادماه) برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه در روز سه‌شنبه (۱۴ خرداد) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، غرب گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود، اظهارکرد: در روز چهارشنبه (۱۵ خردادماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی طی سه روز آینده افزایش نسبی دما در نواحی شمالی کشور رخ خواهد داد. همچنین طی سه روز آینده برای برخی مناطق شرق و جنوب شرق و طی روز دوشنبه (۱۴ خرداد) برای استان هرمزگان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و از بعد از ظهر امروز (۱۱ خرداد) و طی روز یکشنبه (۱۲ خرداد) شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امشب و فردا (۱۲ و ۱۳ خرداد) همچنین پس‌فردا (دوشنبه ۱۴ خرداد) هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، گفت: فردا بیشترین و کمترین دمای تهران ۳۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد خواهد بود و پس فردا دمای تهران در گرم‌ترین زمان به ۳۱ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان