تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
دیدار وزیر امور خارجه آمریکا با سران یهودی

وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به معامله قرن خوشبین نیست/ پمپئو: شاید این طرح رد شود

پومپئو گفت: این طرح ۲ نکته خوب و ۹ نکته بد دارد و شاید رد بشود. واشنگتن پست اعلام کرده است که فایل صوتی اظهارات وزیر خارجه آمریکا در دیدار با سران یهودی را در اختیار دارد.
وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به معامله قرن خوشبین نیست/ پمپئو: شاید این طرح رد شود
رویداد۲۴ واشنگتن پست در خبری اختصاصی نوشت: مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه‌ای پشت در‌های بسته با سران یهودی، ارزیای خود از «معامله قرن» را بیان کرده است.

پومپئو گفت: این طرح ۲ نکته خوب و ۹ نکته بد دارد و «شاید رد بشود».

واشنگتن پست اعلام کرده است که فایل صوتی اظهارات وزیر خارجه آمریکا در دیدار با سران یهودی را در اختیار دارد.

وی افزود: «من می‌فهمم که چرا افراد فکر می‌کنند این توافقی است که فقط اسرائیلی‌ها دوستش دارند. من این برداشت را می‌فهمم. امیدوارم همه فرصت کافی برای شنفتن و حل این موضوع تا حدی بدهند.»

دو نفر از حاضران می‌گویند که جلسه را درحالی ترک کردند که معتقد بودند پومپئو نسبت به موفقیت این طرح خوشبین نیست.

یکی از حاضران که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: او به هیچ وجه مطمئن نبود که این فراینده به نتیجه موفقیت امیزی منتهی می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای مدیریت کردن انتظارات از معامله قرن گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که ما کسانی باشیم که از این موضوع گره گشایی می‌کنیم. امیدوارم که هر کسی با جدیت در آن دخیل شود.

پمپئو گفته که دولت آمریکا هرگز بر این باور نبوده که دستیابی به توافق صلح پایدار، آسان خواهد بود. وی افزوده «ما توهم این را نداریم که به ناگهان با معامله قرن ظاهر شویم و همه به ما بگویند مراسم امضای توافق کجاست که برویم. نه، اینطور نیست.»
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان