تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
رئیس اورژانس اجتماعی:

کودک آزاری رتبه نخست خشونت‌های خانگی/ خشونت‌هایی که پنهان می‌ماند

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس آمار و داده‌های موجود، در گروه خشونت‌های خانگی، کودک آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسر آزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری قرار دارد.
کودک آزاری رتبه نخست خشونت‌های خانگی/ خشونت‌هایی که پنهان می‌ماند
رویداد۲۴ رضا جعفری گفت: کودکان و زنان به دلیل ضعف قوای جسمانی و وابستگی اقتصادی به سرپرستان از جمله مهم‌ترین گروه‌های در معرض خطر خشونت و سوء رفتار محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: در بین اشکال مختلف کودک آزاری، کودک آزاری از نوع غفلت و بی توجهی دارای فراوانی بیشتر و سپس کودک آزاری جسمانی، روانی، عاطفی و در نهایت خشونت جنسی قرار دارد.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: خشونت خانگی پدیده‌ای پنهان می‌باشد که در فضای خصوصی خانه صورت می‌گیرد و بنابراین تا گزارش نشود امکان مداخله نیز وجود نخواهد داشت.

جعفری افزود: با توجه به گسترش کمی اورژانس اجتماعی مطابق با ماده ۸۰ برنامه شسم توسعه، امکان شناسایی و کشف موارد خشونت بیشتر از گذشته امکان پذیر شده است با این وجود حقیقت این است که خشونت خانگی پدیده‌ای پنهان است که در فضای خصوصی خانه صورت می‌گیرد و بنابراین تا گزارش نشود امکان مداخله نیز وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: از این رو، موضوع مسئولیت پذیری شهروندان جهت گزارش موارد مشکوک در بین اعضای خانواده و محیط آموزشی اهمیت مضاعف می‌یابد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان