تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۸

رهاورد نخست وزیر ژاپن از تهران چه خواهد بود؟

یک تحلیلگر مسائل بین الملل درمورد سفر نخست وزیر ژاپن به تهران می‌گوید: با توجه به این که در موقعیت حساسی هستیم، ما هم ضمن این که انتقاداتی از رفتار ترامپ به خاطر خروج از برجام، می‌کنیم، باید پیشنهاد‌هایی بدهیم که آقای آبه دست خالی برنگردد.

رهاورد نخست وزیر ژاپن از تهران چه خواهد بود؟

رویداد۲۴ یک تحلیلگر مسائل بین الملل درمورد سفر نخست وزیر ژاپن به تهران می‌گوید: ما باید پیشنهادهایی به آقای آبه ارائه دهیم. این موضوع که به طور مطلق، موضوعی را رد کنیم، مشکل گشا نخواهد بود. با توجه به این که در موقعیت حساسی هستیم، ما هم ضمن این که انتقاداتی از رفتار ترامپ به خاطر خروج از برجام، می کنیم، باید پیشنهاد هایی بدهیم که آقای آبه دست خالی برنگردد.

علی بیگدلی، تحلیلگر مسائل بین الملل درباره سفر نخست وزیر ژاپن به تهران گفت: ایشان حامل پیام ها و پیشنهادهایی از طرف ترامپ است و با همین پیشنهادها در حال ورود به ایران است. دیشب هم  بار دیگر با ترامپ تلفنی و همچنین نتانیاهو مذاکره کردند.

او افزود: ما هم باید پیشنهادهایی به آقای آبه ارائه دهیم این موضوع که به طور مطلق، موضوعی را رد کنیم، مشکل گشا نخواهد بود. با توجه به این که در موقعیت حساسی هستیم، ما هم ضمن این که انتقاداتی از رفتار ترامپ به خاطر خروج از برجام، می کنیم، باید پیشنهاد هایی بدهیم که آقای آبه دست خالی برنگردد.

نباید اجازه دهیم نخست وزیر ژاپن دست خالی از تهران برود / اگر به طور مطلق، همه چیز را رد کنیم، به نفع ترامپ تمام خواهد شد / مسئله ایران می‌تواند در انتخابات ۲۰۲۰ برای ترامپ زیان آور باشد؛ باید از این فرصت استفاده کنیم و فشار ناشی از تحریم‌ها را کاهش دهیم

بیگدلی اضافه کرد: اگر ما به طور مطلق همه چیز را رد کنیم، این موضوع به نفع ترامپ تمام خواهد شد و مسئله ایران را به یک پدیده جهانی تبدیل می کند. یعنی می تواند دشمنان ایران را دور خود جمع کند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه در حال حاضر ترامپ دچار مسئله حساسی به نام ایران شده، گفت: این موضوع  می تواند برای ترامپ در انتخابات 2020 زیان آور باشد. به همین دلیل در حال تلاش است که مسئله ایران به شکلی حل شود. بنابراین ما هم باید از این فرصت استفاده کنیم و بتوانیم میزان فشار اقتصادی ناشی از تحریم ها را کاهش دهیم.

بیگدلی درباره احتمال موفقیت سفر ترامپ به ایران هم گفت: با توجه به فضای جامعه، برقراری مذاکره مقداری مشکل شده و از این نظر می تواند، این سفر موفقیت آمیز نباشد. اما آقای آبه و ژاپن از یک موقیعت مطلوب بین المللی و محبوبیت برخوردار هستند؛ سرمایه گذاری های زیادی در کشور ما و خاورمیانه انجام داده اند؛ یکی از مشتری های بزرگ نفتی ما بوده اند و هیچ مشکلی ما با ژاپن نداشته ایم. به همین دلایل، به دنبال متوقف کردن مشکلات و جلوگیری از جنگ احتمالی آمریکا و ایران هستند. بنابراین به نظر میرسد که ما باید با یک موفقیت حداقلی مواجه شویم و اجازه ندهیم آبه دست خالی به ژاپن برگردد.

او تاکید کرد: بر این اساس، باید پیشنهادهایی بدهیم و البته خود آقای روحانی هم اشاره ای به این پیشنهادها مانند  برداشتن تحریم های نفتی و تحریم های بانکی کرده اند.

بیگدلی درباره پیشنهاد احتمالی شینزو آبه به مقام های کشورمان اظهار داشت: برای مذاکره روحانی و ترامپ  مشکلاتی وجود دارد که اول باید این مشکلات حل شود. آقای آبه باید با ورود به ایران در مورد این مشکلات مذاکره کند و مقامات ما هم جوابی برای ایشان آماده کنند که این مشکلات از کجا شکل گرفته و دلیل این کار چیست. اگر دلیل ما نداشتن اعتماد است و اینکه آقای ترامپ یا دستیارانش هر روز یک اظهارنظری می کنند، قطعا آقای آبه این دلایل ایران قبول خواهد کرد و انتقال خواهد داد.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان