تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸

هدف قالیباف سرلیستی در انتخابات نیست/ او نمی‌خواهد وحدت شکن باشد

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت با بیان اینکه مسائلی مانند سرلیستی و محور بودن قالیباف در انتخابات تقریباً منتفی است، گفت: او هیچگاه وحدت شکن نبوده و نیست.

هدف قالیباف سرلیستی در انتخابات نیست/ او نمی‌خواهد وحدت شکن باشد

رویداد۲۴ محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت عدالت و پیشرفت ضمن اشاره به پیام تصویری قالیباف در مورد شاخص‌های انتخاب افراد برای انتخابات مجلس، گفت: اهم شاخص‌های مورد نظر موارد زیر هستند. یکی از آنها صلاحیت‌های عمومی فردی شامل تدین و باورهای دینی، شهرت به پاکدستی و مردم داری است. معیار دوم نگرش و باور انقلابی است که شامل داشتن مبانی دینی و انقلابی مبتنی بر مکتب امام، ثبات شخصیت سیاسی، داشتن روحیه و سابقه مسئولیت پذیری در امور عام المنفعه و روحیه جهادی، اولویت دادن به حمایت از مستضعفان و محرومان، دوری از باندهای قدرت و ثروت و باور به اقتصاد مردمی استوار است.

وی افزود: معیار سوم تخصص و توانایی است که که شامل داشتن سوابق علمی و اجرایی، داشتن نگاه ملی به مسائل کشور و داشتن روحیه برنامه‌ریزی و کار جمعی و در نهایت ظرفیت رأی آوری شامل بومی بودن و توانایی فعالیت رسانه‌ای خواهد بود.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در مورد ساز و کار تعیین نامزدهای انتخاباتی از میان افراد معرفی شده به سامانه جهاد، تاکید کرد: گروهی برای این کار در جمعیت مأمور شده‌اند. این تیم در مرحله اول، بر اساس فراخوان کسانی که چهره جوان انقلابی و متخصصی که مناسب نمایندگی باشند را می‌شناسد و حتی اگر خودشان آمادگی و توانایی این کار را دارند در سامانه ثبت نام می‌کنند. این فراخوان ادامه خواهد یافت و رزومه‌ها بررسی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان به استان، از نفرات مورد نظر دعوت خواهد شد و پس از انجام بررسی‌های مورد نظر و طی ساز و کارهای مورد نیاز، در نهایت به جمعی از چهره‌های نو و نسبتاً جوان خواهیم رسید که از هر نظر شایسته تصدی سمت نمایندگی مجلس هستند. این افراد به صورت رسمی به تشکیلات و شوراهای بالادستی جریان اصولگرا جهت قرار دادن در لیست‌های انتخاباتی معرفی خواهند شد و ظرفیت‌های رسانه‌ای و تشکیلاتی حزب هم، به موفقیت آنها در انتخابات کمک خواهند کرد.

پیرهادی در ادامه گفت: پیش بینی این است که حداقل چند هزار نفر در این سامانه معرفی شوند اما مجلس ۲۹۰ کرسی دارد. طبیعی است که گزینش وجود داشته باشد. به همین دلیل است که از چند ماه قبل از انتخابات، این فراخوان عمومی شده است تا بتوان طی یک سازوکار مشخصی نسبت به گزینش بهترین‌ها اقدام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این فراخوان در راستای نامه قالیباف پیرامون نواصولگرایی تعریف می‌شود، بیان کرد: دقیقاً همین طور است. مانیفست نواصولگرایی سه محور اساسی دارد که عبارتند از «اسلام ناب، مردم و نوگرایی» با این فراخوان در واقع بُعد نوگرایی و جوانگرایی دنبال شده است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت خاطرنشان کرد: معتقدم که در چارچوب همگرایی و ائتلاف جریان‌های اصولگرا، هرکس به میزانی می‌تواند به ائتلاف کمک کند که ظرفیت شخصی ایجاد کرده باشد. در واقع اگر قرار باشد همه اضلاع اصولگرایی، داشته‌های خود را به سبد جبهه انقلاب بریزند، باید ظرفیت و آورده‌ای داشته باشند و افراد و جریان‌هایی که توانایی خاصی در بسیج عمومی ندارند، قاعدتاً آورده چندانی هم نمی‌توانند برای جریان اصولگرا داشته باشند.

وی تاکید کرد: آقای قالیباف در ادوار گذشته انتخابات، با وجود آنکه گاهی از شکسته شدن ائتلاف توسط دیگران آسیب دیده، اما هیچ گاه وحدت شکن نبوده و نیست. بنابراین، دعوت عمومی آقای قالیباف از چهره‌های نسبتاً جوان و با تجربه برای حضور در صحنه انتخابات مجلس، به معنای تقویت جریان و جبهه انقلاب است و مسلماً پس از آنکه نحوه حضور این جریان در انتخابات روشن‌تر شد، این ظرفیت در اختیار جبهه انقلاب قرار خواهد گرفت.

پیرهادی در مورد انتخاب افراد لیست در میان افرادی که ثبت نام شدند، بیان کرد: این فراخوان عمومی، در واقع راهی برای یافتن ظرفیت‌های جدید و شکستن حلقه بسته مسئولیت‌هاست و قرار نیست با گشودن راه و ظرفیت جدید، ظرفیت‌های قبلی تعطیل شود. بنابراین در کنار ساز و کاری که امروز اعلام شد، از تمام ظرفیت‌ها و نیروهای کارآمد جریان اصولگرا استفاده خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه آیا قالیباف محوریت این فهرست را بر عهده خواهد گرفت، تاکید کرد: آقای قالیباف به صراحت در پیام تصویری خود گفته است که قصد ندارد محور باشد. علی رغم دعوت‌های فراوانی که از ایشان صورت گرفته، بعید است ایشان بخواهد حتی کاندیدا باشد، بنابراین مسائلی مانند سرلیستی و محور بودن در انتخابات تقریباً منتفی است. وی یک کنشگر فعال سیاسی و اجتماعی است و دغدغه‌هایی دارد که از جمله آن‌ها مسئله جوانگرایی است. او این دغدغه خود را دو سال پیش با طرح موضوع نواصولگرایی اعلام کرد و سابقه اجرایی او هم نشان داده که به جد به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف معتقد است.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت خاطرنشان کرد: از سویی بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب هم به صورت خاص خطاب به جوانان نگاشته شد و این یعنی تمام باورمندان به انقلاب اسلامی و ولایت فقیه باید در این راستا تلاش کنند. پیام آقای قالیباف هم اقدامی عملی در همین راستاست.

وی در پایان در مورد اینکه آیا «مجلس نو» شعار این لیست در انتخابات مجلس سال جاری خواهد بود، گفت: هنوز به مرحله تعیین مصادیق و شعار نرسیده‌ایم که بخواهیم در این باره قضاوتی کنیم و فعلاً زود است. اما مسلم است که تلاش خواهیم کرد در، بر همان پاشنه سابق نچرخد و تحولی جدی رخ دهد و شاهد مجلسی کارآمدتر، مؤثرتر و نو باشیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان