تاریخ انتشار: ۱۸:۲۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵

ولایت‌مداری از فاکتورهای اقتدار کشور

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کشور نباید ضعیف، وابسته و از درون تهی باشد، کشور باید قوی و قدر بوده و اقتدار درونی داشته باشد که پیوند مردم با ولایت و ولایت‌مداری از فاکتورهای اقتدار کشور هستند.
1418385419364_555.jpg

رویداد24-نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: کشور نباید ضعیف، وابسته و از درون تهی باشد، کشور باید قوی و قدر بوده و اقتدار درونی داشته باشد که پیوند مردم با ولایت و ولایت‌مداری از فاکتورهای اقتدار کشور هستند.

حجت‌الاسلام «محمدعلی نکونام» در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: اگر سخن از زبان انگلیسی می‌شود و رواج زبان انگلیسی در جامعه اسلامی به‌عنوان هشدار مطرح می‌شود بخاطر آن است که زبان انگلیسی امروز به‌عنوان ابزار تهاجم فرهنگی دشمن مطرح است، چرا برخی‌ها این قدر با ولع به سمت آموزش این زبان می‌روند؟ چرا این قدر ولع دارید که حتی بچه‌های شما پیش از مدرسه رفتن، حتی در دوران کودکی هم اصطلاح‌های انگلیسی را یاد بگیرند؟ این ابزار تهاجم فرهنگی است.

وی افزود: شما که هنوز زبان انگلسی را بومی‌سازی نکرده‌اید، اگر زبان انگلیسی را بومی‌سازی کردید و با فرهنگ خودتان مطابقت دادید و اصطلاحات فرهنگ خودتان را در آن‌ها رواج دادید و بعد به بچه‌هایتان آموزش دادید، اشکالی ندارد، امّا شما با همان فرهنگ و با همان اصطلاح‌ها و با همان تهاجم فرهنگی که در آن‌جا است، می‌آئید انگلیسی را به بچه‌هایتان یاد می‌دهید و از همان اول بچه را با همین تهاجم فرهنگی مأنوس و آشنا می‌کنید.

نکونام تصریح کرد: این هشدارها داده می‌شود امّا به جای این‌که به این هشدار توجه شود و برای آن راهکار پیدا کنند، مدام و مستمر بر این که باید با قوت زبان انگلسی تدریس و ترویج شود، اصرار می‌کنند. گویا کسی علم برداشته است که با زبان انگلیسی مخالفت کند.

وی در ادامه گفت: وقتی سخن از موشک می‌شود، سخن از این می‌شود که باید اقتدار در جامعه قوت پیدا کند و اقتدار نظامی و تسلیحاتی در جامعه اسلامی ضرورت است، باید قوی بود تا دشمن بترسد امّا بعد کسی می‌گوید امروز دنیا، دنیای مذاکره است دنیای موشک نیست! بعد هم که برخورد می‌شود، تکذیب می‌کنند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با نمایندگان منتخب ملت در پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان، گفت: این فرمایشات بسیار راهگشا، جهت‌دهنده و عمیق بود که دو نکته آن بسیار برجسته بود، یک، این که اقتضاء انقلاب اسلامی، ایستا نبودن است. اقتضاء می‌کند انقلاب، عظمت انقلاب، امانتی بزرگی که امام به ما داده و امانتی که شهدا به ما داده، این است که یک لحظه ایستایی نداشته باشیم، برای تقویت انقلاب کوشش کنیم، برای ماندگاری انقلاب کوشش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایستایی یعنی چه؟ یعنی توقف، بی‌تفاوتی، امور را به دیگران واگذار کردند، یعنی بی‌انگیزگی. یعنی سست شدن که این‌ها خطر است، انقلاب تحرک می‌خواهد که این وظیفه دینی است و تنها وظیفه سیاسی نیست، دین ما و قرآن و پیغمبر ما خدای ما این وظیفه را بر دوش ما گذاشته است و همه می‌خواهید وظیفه خدایی انجام بدهید که وظیفه خدایی ایستا نبودن است.

نکونام تصریح کرد: کشور نباید ضعیف، وابسته و از درون تهی باشد، کشور باید قوی و قدر بوده و اقتدار درونی داشته باشد که پیوند مردم با ولایت و ولایت‌مداری از فاکتورهای اقتدار کشور هستند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان