تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۸
نائب رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد:

ایرادات حقوقی انجام امور حاکمیتی توسط شرکت‌ها/ دخالت شرکت شهربان در امور حاکمیتی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران از انجام امور حاکمیتی توسط شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران انتقاد کرد.
ایرادات حقوقی انجام امور حاکمیتی توسط شرکت‌ها/ دخالت شرکت شهربان در امور حاکمیتی
رویداد۲۴  سید ابراهیم امینی، درباره این موضوع که آیا مفهوم «شهرداری تهران»، شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری تهران را نیز در برمی‌گیرد، گفت: بخش اعظمی از اقدامات مدیریت شهری به وسیله سازمان‌ها و شرکت‌ها انجام می‌گیرد و یکی از ایرادات اساسی وارد به مدیریت شهری، انجام بسیاری از کار‌های حاکمیتی در قالب شرکت‌ها است، که عمل صحیحی نیست.
 
وی ادامه داد: شرکت‌ها برطبق قوانین و مقررات مرتبط با شرکت‌ها در قانون تجارت اداره می‌شوند که در این قانون مواردی نظیر انحلال شرکت توسط مجمع عمومی را پیش بینی کرده است. در نتیجه این سوال مطرح می‌شود که اگر عملی حاکمیتی به شرکتی محول شود و مجمع عمومی اقدام به منحل نمودن شرکت کند، تکلیف عمل حاکمیتی واگذار شده به این شرکت چیست؟

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر برخی وظایفی در قالب شرکت انجام می‌پذیرند در حالیکه ازنظر حقوقی امکان اجرای آنان در قالب شرکت وجود ندارد، شرکت شهربان و وظایف و اختیارات آن یکی از نمونه‌های این مورد است و یکی از مباحث مطروحه درخصوص این شرکت این سوال مطرح است که باتوجه به اینکه شرکت شهربان مشغول انجام عمل حاکمیتی است، مجمع عمومی شرکت بر چه اساسی می‌تواند این شرکت را بدون مشخص کردن متولی انجام وظیفه حاکمیتی محوله بر عهده شهربان، منحل کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تخلفات شهرداری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان