تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
اژه‌ای:

گردش مدیران قوه قضائیه در استان‌ها آغاز شده و ادامه دارد/ رئیسی بهترین گزینه برای قوه قضائیه است

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: باید پرونده‌های موثر اقتصادی به دادگاه‌های انقلاب فرستاده شود نه هر پرونده‌ای که عنوان اخلال اقتصادی دارد.
گردش مدیران قوه قضائیه در استان‌ها آغاز شده و ادامه دارد/ رئیسی بهترین گزینه برای قوه قضائیه است
رویداد۲۴ حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در همایش سراسری قوه قضائیه ضمن گرامیداشت هفته قوه گفت: شهریور سال گذشته در بعضی جلسات خصوصی مطالبی را عرض کردم که بعضی‌ها گفتند زود است، آن جا گفتم باید تصمیم گرفته شود که رئیس قوه جدید از داخل باشد یا خارج.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: آن جا گفتم جناب آقای رئیسی بهترین گزینه است، اما گفتند شاید تازه تولیت آستان قدس را پذیرفته‌اند قبول نکنند و امروز خوشحال از پذیرش ایشان هستیم.

وی ادامه داد: گام دوم الزاماتی با توجه به نسل چهارم و پنجم انقلاب و جهان دارد.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از چند سال پیش بر این نکته تاکید داشتند که مدیریت جهادی وارد میدان شود، امروز هم همین است.

وی ادامه داد: نقش مدیران بسیار مهم است و اگر این عزیزان روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند، می‌توانند با منابع کم هم کار‌ها را رو به جلو ببرد. عدالت باید در گام دوم انقلاب در تمامی ابعاد تحقق پیدا کند این امر نیازمند الزاماتی است.

معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: عدالت قانون و مجری خوب می‌خواهد، با من بمیرم و تو بمیری صورت نمی‌گیرد. عدالت با مردمی بودن و ساده زیستی تحقق پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: در دوره جدید قوه قضائیه و گام دوم مردم یک امید فراوان به این قوه پیدا کرده‌اند که جای خوشبختی است که اگرچه نعمت است، اما بار مسئولیت ما را افزایش می‌دهد.

اژه‌ای گفت: در گام دوم با توقع و انتظار مردم از قوه قضائیه نباید سر از پا بشناسیم، زیرا این امید به کارایی نظام و قوه بسیار عبادت بزرگی برای ما است.

وی ادامه داد: در این مدت کوتاه از ریاست آیت الله رئیسی بسیار کار‌های خوبی صورت گرفت. برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت برای سند تحول قوه قضائیه پیش‌بینی شده است که در برنامه‌های کوتاه‌مدت بسیار جلوتر هستیم.

اژه‌ای افزود: در این مدت کوتاه چه ریاست قوه و چه سایر مسئولان قوه با بخش‌های مختلف مردم دیدار و گفتگو کرده‌اند. در باب اطلاع‌رسانی بسیار قدم‌های خوبی برداشته شده است.

سخنگوی پیشین قوه قضائیه با بیان اینکه امروز به سرعت پرونده‌ها رسیدگی می‌شود، افزود: گردش مدیران در استان‌ها آغاز شده و ادامه دارد.

اژه‌ای با اشاره به پرونده مفاسد اقتصادی گفت: جنگ اقتصادی شرایط خود را دارد، سال گذشته رئیس قوه قضائیه نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتند و گفتند شرایطی بر کشور حاکم است و عده‌ای خواسته و ناخواسته در زمین دشمن بازی می‌کنند و استجازه برای برخورد با آنان داشته باشیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری برای ۲ سال استجازه‌ای برای برخورد با اخلالگران اقتصادی داده‌اند.

اژه‌ای تاکید کرد: باید پرونده‌های موثر اقتصادی به دادگاه‌های انقلاب فرستاده شود نه هر پرونده‌ای که عنوان اخلال اقتصادی دارد. مشاهده می‌کنیم بعضی از پرونده‌ها واقعا نیازی به ارجاع به دادگاه‌های انقلاب را ندارد.

سخنگوی پیشین قوه قضائیه خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم دادگاه و نماینده محترم دادستان به گونه‌ای حاضر شوند که جنبه پیشگیرانه داشته باشد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
برید بطور ناشناس و بازرس بفرسنید ببینید قاضیها و روئسای دادگسنریها چه رفناری با مردم دارند انگار مردم برده انهان پرخاش و نوهین میکنند و بی محلی به مشکلهای انان
نظرات شما
پیشخوان