تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۸

ضرورت شفاف سازی درهمه دستگاه‌ها/ جای خالی رئیس صندوق در لیست حقوق

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری لیست حقوق و مزایای مدیران عامل و هیأت مدیره صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های زیر مجموعه را منتشر کرد در حالیکه نام خود وی در این اسامی به چشم نمی خورد.

ضرورت شفاف سازی درهمه دستگاه‌ها/ جای خالی رئیس صندوق در لیست حقوق

 رویداد۲۴ مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری لیست حقوق و پاداش‌های مدیران و اعضای هیأت مدیره پنج هلدینگ زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری را منتشر کرد در حالی که اسم وی به عنوان مدیرعامل صندوق در این لیست مشاهده نمی‌شود.

میعاد صالحی اعلام کرد که این اقدام برای نخستین بار اتفاق داده در حالی که مردم خواستار انتشار حقوق و مزایای تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی هستند.

به گفته میعاد صالحی، در این شرایط سخت اقتصادی برای مردم، دریافتی‌های چند ده میلیونی برخی از مدیران، قلب ما را هم مانند شما به درد می‌آورد. به ویژه مدیرانی که عملکرد ضعیفی داشته و بیشتر به فکر جیب خودشان بوده‌اند تا جیب بازنشستگان.

وی با تاکید بر اینکه ما نسل سومی‌ها در حال عمل به قولمان برای شفافیت هستیم، تصریح کرد: سایر دستگاه‌های دولتی، حاکمیتی و عمومی را نیز به چالش اعلام حقوق دعوت می‌کنیم تا شفافیت را نه در شعار که در عمل محقق کنند.

انتشار لیست حقوق مدیران شرکتهای زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری اقدام مثبتی است که رخ داده و تاکنون این کار انجام نشده بود اما بهتر بود که نام میعاد صالحی نیز به عنوان مدیرعامل صندوق و در رأس مدیران هلدینگ های زیر مجموعه، قرار می‌گرفت. همان طور که مردم خواستار شفاف سازی هستند و انتظار دارند لیست حقوق مدیران و اعضای هیأت مدیره و هیأت امنای شرکتها منتشر شود همان گونه نیز درخواست مشخص بودن حقوق مدیران عامل به خصوص شخصی که صحبت از شفاف سازی و انتشار لیست کرده را دارند.

صندوق بازنشستگی کشوری در ۵ هلدینگ فعالیت می‌کند که هلدینگ نفت گاز پتروشیمی نیروگاه فولاد؛ هلدینگ بیمه، بانک، خدمات مالی و سرمایه گذاری؛ هلدینگ حمل و نقل، صنعت و معدن، گردشگری؛ هلدینگ صنایع غذایی و کشاورزی و هلدینگ عمران و ساختمان از جمله شرکتهایی هستند که زیر مجموعه صندوق به شمار می‌روند.

لیست حقوق مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره این شرکت ها منتشر شده است که در میان این افراد هستند مدیرانی که حقوق‌های نجومی و بالایی دریافت می‌کنند.

هلدینگ: نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه، فولاد و سایر

 

هلدینگ: بیمه، بانک، خدمات مالی و سرمایه گذاری

در این میان نام ولی آذروش به عنوان مدیرعامل هلدینگ حمل و نقل صنعت و معدن و گردشگری با ۵۳ میلیون حقوق به چشم می‌خورد که حقوق و مزایای دریافتی وی بیش از سایر مدیران و اعضای هیأت مدیره است که البته از این سمت برکنار شده است. اما علی محمد علیخان‌زاده با دریافت ۴۴ میلیون حقوق ماهیانه همچنان به عنوان رئیس هیأت مدیره هلدینگ حمل و نقل مشغول کار است.

 

هلدینگ: حمل و نقل، صنعت و معدن، گردشگری و سایر

 

 

البته این لیستی که از سوی مدیر عامل صندوق بازنشستگی منتشر شده مربوط به سال ۹۷ است و با افزایش‌های امسال میزان حقوق پرداختی اعضای هیأت مدیره و مدیران عامل از افزایش چشمگیری برخوردار شده است.

همان طور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بعد از روی کار آمدن برخی از مدیرانی که حقوق بالا دریافت می‌کردند را برکنار کرده است انتظار می‌رود سریع‌تر تکلیف مابقی مدیران با حقوق‌های نجومی را مشخص کند چرا که در شرایطی که مردم به دلیل مشکلات اقتصادی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند گرفتن حقوق‌های چند ده میلیونی توسط این مدیران دور از انصاف است.

هلدینگ: صنایع غذایی و کشاورزی

از دیگر افرادی که در این لیست در فهرست دریافت حقوق‌های بالا قرار دارند مهدی اکبر پور است که بیش از ۲۸ میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت می‌کند و وی نیز همچنان مشغول به کار است.

هلدینگ عمران و ساختمان

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمانها و زیر مجموعه‌های زیادی مانند سازمان تأمین اجتماعی، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی یا همان شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق روستاییان و عشایر و… دارد که افراد زیادی در هیأت مدیره های آنها مشغول به فعالیت هستند که جا دارد بعد از صندوق بازنشستگی کشوری نوبت انتشار لیست حقوق و شفاف سازی در انتصابات سایر سازمانها فراهم شود.

شستا یکی از شرکت‌هایی است که از سال‌های گذشته بروی انتصاب مدیران ان بحث بوده است به طوری که کارشناس امور اقتصادی و تأمین اجتماعی از آن به عنوان حیاط خلوت دولت نام می‌برند.

البته وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مدتی قبل لیست مدیران آن را منتشر کرد که اقدام مثبتی بود اما کاش لیست حقوق مدیران و اعضای هیأت مدیره آن نیز منتشر شود تا همه در جریان قرار گیرند و شفاف سازی ها ادامه داشته باشد و کم کم به تمامی دستگاه‌های اجرایی تسری پیدا کند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان