تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۸
از ترجمه تا مدیریت تیم‌های ملی؛

مترجم کی‌روش، سرپرست فدراسیون اسکواش شد!

آرین قاسمی، مترجم سابق کی‌روش سرپرست فدراسیون اسکواش شده است.
مترجم کی‌روش، سرپرست فدراسیون اسکواش شد!
رویداد۲۴ آرین قاسمی را همواره کنار کارلوس کی روش به یاد می‌آوریم. مترجمی جوان که در سال‌های حضور کارلوس کی روش همیشه همراه او بود و سخنان این سرمربی پرتغالی را از زبان انگلیسی به فارسی ترجمه می‌کرد. قاسمی، اما این روز‌ها با چیزی به جز کی روش و تیم ملی سوژه رسانه‌های ورزشی کشور شده است. مترجم سابق کی روش روز گذشته به عنوان سرپرست تیم ملی اسکواش منصوب شد. اتفاقی که باعث تعجب بسیاری شد و خیلی‌ها در مورد کیفیت چنین انتخابی تردید کردند.

طبق آنچه سایت رسمی فدراسیون اسکواش نوشته است در نشست مسعود سلیمانی و مسعود قره ضیاالدینی، سرمربی تیم ملی اسکواش، آرین قاسمی به عنوان مدیرتیم‌های ملی آقایان انتخاب شد. در تشکیلات تیم‌های ملی اسکواش، مهدی رهنما مدیر تیم‌های ملی است که دو مسئول تیم‌های آقایان و بانوان زیر مجموعه هستند. قاسمی مدیریت آقایان و نواده مسئولیت بانوان را برعهده دارد.

انتخاب با کدام مبنا؟

آرین قاسمی قبل از اینکه به عنوان مترجم کارلوس کی روش شود، به عنوان معلم سابقه تدریس زبان داشته و در نهایت پس از آشنایی با کارلوس کی روش از طریق فدراسیون فوتبال، به عنوان مترجم این مربی انتخاب شد و سال‌ها در این پست فعالیت کرد. او که در این سال‌ها از پس کار خود به خوبی برآمده بود و همواره مورد تایید و اعتماد مرد سخت گیر پرتغالی بود، با کنار رفتن کی روش از نیمکت تیم ملی پس از جام ملت‌های ۲۰۱۹ امارات، از تیم ملی جدا شد و تا همین روز گذشته هیچ خبری از او نبود تا این که به عنوان سرپرست فدراسیون اسکواش انتخاب شد. ورزشی که کاملا ورزش بی حاشیه‌ای بوده و معمولا هیچ خبر خاصی از آن در رسانه‌ها منعکس نمی‌شود. اما حالا با این انتصاب بحث برانگیز، فدراسیون اسکواش که طی این سال‌ها در آرامش کار خود را پیش می‌برده مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است و به نظر می‌آید که باید در خصوص این انتخاب توضیحاتی را ارائه کند. این که آرین قاسمی آیا صرفا به واسطه اینکه سال‌ها مترجم مربی بزرگی مثل کارلوس کی روش بوده به عنوان سرپرست فدراسیون اسکواش که یک رشته کاملا تخصصی است انتخاب شده؟ یا اینکه مثلا آیا در خانواده اسکواش فردی متخصص‌تر و آشنا‌تر از قاسمی به این رشته برای پذیرفتن این مسئولیت وجود نداشته؟ و یا اینکه در این میان مسائلی وجود دارد که دیگران از آن بی خبر هستند؟ این‌ها سوالاتی است که افکار عمومی منتظر دریافت پاسخ آن است.
 
مترجم کی‌روش، سرپرست فدراسیون اسکواش شد!
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان