تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۲ تير ۱۳۹۸

قاتل امام جمعه کازرون پای میز محاکمه نشست

پرونده قتل حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه شهید شهرستان کازرون، چهارشنبه ۱۲ تیر ماه ۹۸ در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس گشوده شد و حمیدرضا درخشنده قاتل این روحانی پای میز محاکمه نشست.
قاتل امام جمعه کازرون پای میز محاکمه نشست
رویداد۲۴ در این دادگاه که قاضی محسن رجایی نیا ریاست آن را بر عهده دارد، پس از حضور متهم و وکیل مدافع وی و همچنین اولیای دم و با حضور رئیس و مستشاران شعبه اول، کیفرخواست متهم توسط نماینده دادستان قرائت شد.

در متن کیفرخواست نماینده دادستان با اشاره به اقرار صریح متهم و اظهارات شهود، برای حمیدرضا درخشنده تقاضای قصاص شده است.

فرزند مرحوم خرسند نیز به عنوان، ولی دم از دادگاه تقاضای قصاص کرد.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس پیشتر گفته بود که بر اساس نظرات کارشناسان پزشکی قانونی، قاتل از سلامت کامل عقلی برخوردار است و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده نسبت به امام جمعه کازرون سوء قصد کرده است.
 
قاتل امام جمعه کازرون پای میز محاکمه نشست

وی بیان کرد: اظهارات اولیه قاتل بیانگر این است که قصد داشته در یک برنامه تعزیه، امام جمعه کازرون را به شهادت برساند که به دلیل عدم حضور امام جمعه فقید در آن مراسم، برنامه را به تعویق انداخت و قاتل در صبحگاه ۲۱ رمضان هدف شوم خود را اجرا کرد.

حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون حوالی ساعت ۳:۳۰ بامداد چهارشنبه (هشتم خرداد ۹۸) در حالی که به اتفاق همسر خود از مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان (شب قدر) بازگشته بود، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و چشم از جهان فروبست.

قاتل امام جمعه فقید کازرون ظهر همان روز دستگیر شد و هنوز از انگیزه اصلی او برای ارتکاب قتل، خبری منتشر نشده است.

حجت الاسلام محمد خرسند که عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان