تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۸
معاون شهرداری تهران اعلام کرد:

توقف ساخت و ساز در میدان سپاه/ برخورد با پروژه‌های بدون پروانه

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از برخورد با ساخت و ساز‌های بدون پروانه با همکاری قوه قضائیه خبرداد.
توقف ساخت و ساز در میدان سپاه/ برخورد با پروژه‌های بدون پروانه 
رویداد۲۴  عبدالرضا گلپایگانی در مورد نداشتن پایان‌کار برخی ساختمان‌ها از جمله ساختمان‌های شهرداری تهران، گفت: در مهر ماه سال گذشته بخشنامه‌ای به همه مناطق، سازمان‌ها و ... ابلاغ شد که براساس آن نباید هیچ پروژه ساختمان‌سازی بدون پروانه در شهرداری تهران اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت‌هایی که در راستای ممنوعیت ساخت و ساز بدون پروانه در شهرداری ساماندهی شد، مجتمع‌های ایستگاهی بود، افزود: در گذشته شرکت مجتمع‌های ایستگاهی برای فعالیت‌های عمرانی خود پروانه اخذ نمی‌کرد، اما حالا در پی این ابلاغیه همکاری خوبی فیمابین معاونت شهرسازی و مجتمع‌های ایستگاهی ایجاد شده بگونه‌ای که در حال حاضر همه مجتمع‌های ایستگاهی که متعلق به شهرداری هستند، واجد پروانه برای انجام عملیاتی ساختمانی هستند.

گلپایگانی با بیان اینکه متاسفانه تعدادی از ساختمان‌های متعلق به برخی نهاد‌ها و دولت بدون پروانه ساخته شدند، گفت: از جمله می‌توان به ساخت و ساز‌های داخل بیمارستان‌ها اشاره کرد که با همکاری مناطق شهرداری از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری کردیم و آن‌ها را به سمت دریافت پروانه هدایت کردیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با بیان اینکه چند برخورد با برخی کسانی که در محدوده‌های نظامی و انتظامی فعالیت بدون پروانه می‌کردند، داشتیم گفت: حتی به قوه قضائیه شکایت آن‌ها را کردیم و خوشبختانه در این زمینه قوه قضائیه همکاری خیلی خوبی داشتند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه حریم نیز به صورت جدی برخورد‌های شدیدی با تخلفات و ساخت و ساز‌های بدون پروانه داشتیم که انصافا همکاری دستگاه قضایی موثر بود بگونه‌ای که نه تنها جلوی ساخت و ساز‌های غیرمجاز زیادی در این مدت گرفته شد بلکه حتی تا تخریب هم پیش رفتیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سرانجام تفاهم نامه مدیریت شهری پیشین با برخی نهاد‌های نظامی برای ساخت و ساز که منجر به ساخت در میدان سپاه شد، گفت: آن تفاهم‌نامه نیز لغو شد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان