تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۸
مقام روس:

شرایط کنونی نتیجه اقدامات تحریک آمیز آمریکاست/ تعاملات سارنده با ایران را ادامه می‌دهیم

رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه، شرایط امروز را نتیجه اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا دانست.
شرایط کنونی نتیجه اقدامات تحریک آمیز آمریکاست/ تعاملات سارنده با ایران را ادامه می‌دهیم
رویداد۲۴ لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در مورد تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی خود گفت: اعلام مقام‌های ایران درباره از سرگیری غنی‌سازی اورانیوم بالاتر از سطح تعیین شده در برجام، نتیجه مستقیم خروج آمریکا از برجام و عدم اجرای تعهدات از سوی کشور‌های اروپایی در زمینه‌ی مکانیسم مالی اینستکس برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه تهران است. وضعیت کنونی تنها نتیجه اقدامات آمریکا و فشار این کشور علیه ایران و اجرایی شدن برجام است.

اسلوتسکی تاکید کرد: «ایران کشوری بزرگی در منطقه است و بازیگر اصلی در منطقه به حساب می‌آید و ثبات و امنیت در منطقه به این کشور بستگی دارد و مقام‌های روسیه در تمامی عرصه‌های مهم بین‌المللی بر این مسئله تاکید کرده و در خصوص در نظر گرفتن منافع ایران اخطار دادند.»

وی گفت: شرایط به وجود آمده بر ایران تاثیر می‌گذارد. ما همواره به تعاملات سارنده با ایران ادامه می‌دهیم و باید از اتخاذ تصمیم‌های فوری و واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا خودداری کند. تهران باید خویشتن‌داری پیشه کند و خود را از جامعه جهانی دور نکند. در این راستا ما به همکاری و تعامل با ایران ادامه می‌دهیم.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان