تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

خطرشیوع تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت نامناسب کشتارگاههای استان خطر شیوع تب کریمه کنگو در استان را به دنبال دارد.
رویداد۲۴مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت نامناسب کشتارگاههای استان خطر شیوع تب کریمه کنگو در استان را به دنبال دارد.

 عبدالله بهمنش ظهر یکشنه در نشست بررسی کشتارگاه های استان افزود: تب کریمه کنگو در هفته های گذشته در استانهای مجاور شیوع یافته و در صورت سرایت این بیماری به درون استان مردم در خطر مبتلا شدن به این بیماری هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه رعایت نکردن بهداشت در ذبح و انتقال دام به بازار، خطر شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام راه را افزایش می هد، برای جلوگیری از این شیوع اینگونه بیماریها رعایت استانداردهای لازم برای کشتارگاه ها یک ضرورت اساسی و حیاتی است.

بهمنش تصریح کرد: کشتارگاه های غیر استاندارد هیچ تفاوتی با کشتارگاه های غیرمجاز ندارند و سلامت مردم را به خطر می اندازند.

وی با بیان اینکه ساخت اتاق پیش سرد، از مهمترین راهکارهای جلوگیری از شیوع بیماریهای مشترک انسان و دام است، گفت: حمل گوشت با خودروهای مناسب نیز از اصول اولیه بهداشتی در انتقال دامهای ذبح شده است که باید مورد توجه کشتارگاهها قرار بگیرد.

بهمنش افزود: داشتن سامانه دفع فاضلاب نیز از اصول اولیه بهداشتی در کشتارگاههاست که متاسفانه برخی کشتارگاههای استان، چنین سامانه ای ندارند.

منبع: مهر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان