تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۸
مشاور رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با شمخانی:

فرانسه به دنبال ابتکار مشترک برای آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است

مشاور رییس جمهور فرانسه گفت: امانوئل مکرون بدنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنش‌ها در منطقه منجر خواهد شد.
فرانسه به دنبال ابتکار مشترک برای آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران است
رویداد۲۴ «امانوئل بون» مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه صبح امروز (چهارشنبه) با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون ساز وکار‌های اجرای تعهدات کشور‌های اروپایی در برجام و مسائل منطقه‌ای و دوجانبه با وی گفتگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با انتقاد از بی عملی کشور‌های اروپایی برای اجرای تعهدات‌شان در برجام و فقدان اراده کافی برای مقابله با اقدامات تخریبی آمریکا در این توافقنانه چند جانبه اظهار داشت: باتوجه به عدم استفاده اروپا از فرصت یک ساله اجرای تعهدات یک طرفه از سوی ایران، تصمیم قاطع کشور ما اجرای تعهدات، متناسب با اقدام متقابل طرف‌های دیگر است و زمان انجام اقدامات یک طرفه به پایان رسیده است.

شمخانی، اجرای برنامه کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته‌ای را راهبرد غیر قابل تغییر ایران برشمرد و گفت: این مسیر در چارچوب بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام تا زمان تحقق کامل حقوق ایران ادامه خواهد یافت.

وی سیاست فشار حداکثری آمریکا را راهبردی شکست خورده عنوان و خاطرنشان ساخت: ایران در عمل اثبات نموده که در ابعاد اقتصادی، سیاسی و دفاعی توانمندی و ظرفیت مدیریت و مقابله با تنش‌ها و چالش‌های مختلف را دارد و با کشوری با این مشخصات نمی‌توان با زبان زور سخن گفت.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: امریکا امروز استقلال اروپا را نیز به گروگان گرفته و کشور‌های اتحادیه اروپا باید بدای دفاع از هویت و استقلال خود در برابر یکجانبه گرایی امریکا بایستند.

«امانوئل بون» مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهوری فرانسه نیز در این دیدار گفت: من به عنوان میانجی به ایران نیامده ام و حامل هیچ گونه پیامی از سوی آمریکا برای تهران نیستم.

وی با اشاره به آگاهی فرانسه از قدرت تاب آوری ایران در برابر فشار‌های مختلف که طی ۴۰ سال گذشته و عبور از تحریم‌های مختلف به اثبات رسیده است خاطرنشان کرد: علی رغم میل، اراده و اقدامات آمریکا، قدرت، نفوذ و جایگاه ایران طی ۲۰ سال گذشته در معادلات منطقه‌ای و بین المللی رشد قابل توجهی داشته است.

مشاور رییس جمهور فرانسه گفت: امانوئل مکرون بدنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد آتش بس در جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنش‌های رو به تزاید در منطقه منجر خواهد شد.

وی در پایان افزود: با توجه به نقش و اثرگذاری غیر قابل انکار ایران در منطقه، پاریس علاقه‌مند به تداوم گفتگو و همکاری با ایران برای مدیریت بحران‌های جاری در سوریه، یمن، عراق و لبنان است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان