تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

رایزنی ظریف و مشاور مکرون درباره تحولات ایران و فرانسه

«امانوئل بون» و «محمدجواد ظریف» در این دیدار آخرین تحولات مربوط به موضوعات مختلف فی‌مابین دو کشور و همچنین مسائل بین المللی مورد رایزنی قرار دادند.
رایزنی ظریف و مشاور مکرون درباره تحولات ایران و فرانسه
رویداد۲۴ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و امانوئل بون مشاور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه عصر امروز چهارشنبه با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «امانوئل بون» و «محمدجواد ظریف» در این دیدار آخرین تحولات مربوط به موضوعات مختلف فی‌مابین دو کشور و همچنین مسائل بین المللی مورد رایزنی قرار دادند.

مشاور امور دیپلماتیک رئیس‌جمهور فرانسه که صبح امروز به تهران آمده است، پیش از ظهر امروز با «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرده بود.

وی در این دیدار گفت: من به عنوان میانجی به ایران نیامده‌ام و حامل هیچ گونه پیامی از سوی آمریکا برای تهران نیستم.

بون با تاکید بر آگاهی فرانسه از قدرت تاب‌آوری ایران در برابر فشار‌های مختلف که طی ۴۰ سال گذشته و عبور از تحریم‌های مختلف به اثبات رسیده است، افزود: با وجود میل، اراده و اقدامات آمریکا، قدرت، نفوذ و جایگاه ایران در ۲۰ سال گذشته در نعادلات منطقه‌ای و بین‌المللی رشد قابل توجهی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امانوئل مکرون به دنبال دستیابی به ابتکارات مشترک برای ایجاد آتش بس در جنگ اقتصادی امریکا علیه ایران بوده و معتقد است که این اقدام به کاهش تنش‌های رو به تزاید در منطقه منجر خواهد شد.

مشاور رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد: با توجه به نقش و اثرگذاری غیر قابل انکار ایران در منطقه، پاریس علاقمند به تداوم گفتگو و همکاری با ایران برای مدیریت بحران‌های جاری در سوریه، یمن، عراق و لبنان است.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
عباسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
دراین مقتع زمان دیپلماسی با اورپایها سازنده نیست قطع ارتباط با فرانسه وانگلیس آلمان امریکا. باید به این کشورها اولتیماتوم بدهیم اگر دشمنی خود را کنار نگذاشتن ارتباط خودمان را با این کشورها کنار خواهیم گذاشت .ارتباط خوب باهمسایهگان وکشورهای که خواهان تجارت با ما هستند .وتوجه به توان داخلی. در داخل کشور برای س مایه گذاران امنیت ایجاد کردن واستفاده بهتر ازدانش بنیان ونخبه گان وظرفیت برای اشتغال زایی بنگاهای کوچک وزودبازده وکشاورزی مدرن ومبادله تجاری باپول ملی کشورهای تجارت کننده با کشورمان .وگوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی
نظرات شما
پیشخوان