تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ظریف:

ادعای توقیف نفتکش بریتانیایی هیچ ارزشی ندارد/ آمریکا اگر آماده مذاکره است اول به تروریسم اقتصادی پایان دهد

وزیر امور خارجه درباره ادعای توقیف نفتکش بریتانیایی گفت: تا الان این ادعاها را زیاد تکرار کرده‌اند. البته این ادعا را سپاه رد کرد اما این حرف‌ها معمولا برای پوشاندن نقاط ضعف آنها مطرح می‌شود.
ادعای توقیف نفتکش بریتانیایی هیچ ارزشی ندارد/ آمریکا اگر آماده مذاکره است اول به تروریسم اقتصادی پایان دهد
رویداد۲۴ محمدجواد ظریف امروز در جمع خبرنگاران درباره ادعای توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران گفت: ظاهرا نفتکش بریتانیایی عبور کرده و آنچه خودشان مطرح کردند و ادعا‌هایی که مطرح می‌شود این است که ایجاد تنش کنند درحالیکه این ادعا‌ها هیچ ارزشی ندارد.

وی افزود: تا الان این ادعا‌ها را زیاد تکرار کرده‌اند. البته این ادعا را سپاه رد کرد، اما این حرف‌ها معمولا برای پوشاندن نقاط ضعف آن‌ها مطرح می‌شود.

ظریف در پاسخ به سوال دیگری درباره سفرش به سازمان ملل گفت: هنوز ویزای من نیامده این سفر برای شرکت در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل است البته در کنارش با مجامع فکری رسانه‌ها برنامه خواهم داشت و بعد از آن برای شرکت در نشست عدم تعهد و همچنین دیدار‌های دوجانبه به کاراکاس خواهم رفت و به دو کشور دیگر آمریکای لاتین هم سفر می‌کنم.

وزیر خارجه درباره اینکه آیا ایران چراغ سبزی به آمریکا برای حضور در مذاکرات داده است، عنوان کرد: ما هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکردیم تا اسفندماه ۹۶ آمریکا در جلسات کمیسیون مشترک ۱+۵ حضور داشت و داخل مذاکره بود. خودشان تصمیم گرفتند میز مذاکره را ترک کنند حالا یک ادعای دروغی می‌کنند برای فریب که ما آماده مذاکره هستیم. اگر آماده مذاکره هستند، مذاکره با تروریسم اقتصادی جور در نمی‌آید.

وی افزود: خودشان هم با تروریس‌تها مذاکره نمی‌کنند و ما هم با کسانی که علیه مردم ما دست به تروریسم اقتصادی زدند، مذاکره نمی‌کنیم، باید این روند را متوقف کنند.

ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا آقای بن در دیدار با شما، طرح توقف را مطرح کردند، گفت: نه.

وی افزود: ایشان پیشنهادی آوردند برای اینکه از افزایش تنش جلوگیری شود.

وزیر امورخارجه تصریح کرد: آقای بن گفت: میانجی نیستیم بلکه می‌خواهیم راجع به راه‌ها فکر کنیم و به آن‌ها گفته شد تا زمانی که آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران است، نباید توقع داشته باشند ایران اقدامات خود را متوقف کند.

وی ادامه داد: یا باید اروپا اقدامات لازم را انجام دهد یا آمریکا این جنگ اقتصادی را علیه ایران پایان دهد.

ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا به نشست نیویورک می‌رود یا نه، گفت: من هنوز ویزا ندارم که بروم آمریکا.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
شما فکر کن ی لاف زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
0
0
تمام اون تحریم ها ازاول و اَداواَدوارها شون ازاول قضیّه برجام وهمچنین این جنگولک بازی های اَخیر واسه این بوده که بین خودشون ی اعتلافی برای حمله به ایران بوجود .........
ایران هم نامردی نکنه مردومردونه هشت سال دفاع مقدس وبه هشت روز که هیچ به کمتر از هشت ساعت تبدیل کنه لابد میگید چه لاف گنده ای می یام براتون اجمالی توضیح می دم که لاف نیست مراجع ورهبران وفرمانده های غیورمان درارتش وسپاه وعلی الخصوص مسئولین نامسئول ودولت نامردان ما درپاسخ به تهدید هایشان این اولتی ماتوم وتهدید واتمام حجت وهرچه که اسم شو میزارید را قبل ازلشکر کشی یشان به منظور تخریب وتضعیف روحیه به هشان درسطح جهانی گفته شود که نه فقط آنها بلکه همه ی دنیا بفهمد که ما نه فقط اسرائیل را گرو داریم بلکه همه ی هم پیمانانشان (عربستان و......)رااگر نتوانیم همه ی ناوگانشان را ظرف هشت ساعت از کار بیندازیم اسرائیل و.....‌.‌.....همه ی آنهاراسیبل هدف موشک هایمان قرار می دهیم وآل سعود واسرائیل رااز صحنه ی گیتی پاکشان میکنیم جواب تهدیدراباید باتهدید دادخلاصه یک کلام هزار کلام خوف نداشته باشیدما اسراییل ودستمان گرو داریم پا شونو کج بزارن ............
نظرات شما
پیشخوان