تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۸

مرمت اضطراری در بازار تاریخی ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آغاز مرمت ۶ راسته بازار تاریخی ارومیه خبر داد.
مرمت اضطراری در بازار تاریخی ارومیه
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جلیل جباری ضمن اعلام خبر مرمت ۶ راسته بازار تاریخی ارومیه اظهار کرد: بازار تاریخی ارومیه یکی از مجموعه‌های تاریخی ارزشمند و پویا در قلب تجاری شهر است و از نظر ساماندهی، حفاظت و مرمت همواره مورد توجه این اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بوده است.

وی ادامه داد: در سال جاری با پیگیری این اداره کل و مساعدت و مشارکت شهرداری و شورای شهر اسلامی شهر ارومیه، طی بررسی‌های کارشناسانه برای مرمت اضطراری بخشی از راسته‌های آسیب‌دیده این بازار اعتبار لازم تأمین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: عملیات مرمت این بازار در بخش‌های راسته آجیل‌فروشان، راسته پنیرفروشان، راسته عطاران، تقاطع راسته چاقوسازان، راسته آقارضی و حیاط راسته شجاع الدوله می‌باشد که بر‌اساس سرفصل‌های مرمتی تعریف شده است.

جباری تصریح کرد: عملیات مرمت شامل استحکام بخشی پایه‌ها و دیواره‌ها، ساماندهی کف محوطه‌ها، ترمیم گنبد‌های فروریخته و دیگر اقدامات مرمتی می‌باشد.

وی افزود: بودجه اختصاص یافته برای پروژه‌های فوق مبلغی حدود ۱۲ میلیارد ریال است که راسته‌های فوق، با نظارت فنی و تخصصی اداره کل میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد و طبق برنامه زمان‌بندی شده قرار این عملیات مرمت تا سه ماه دیگر به پایان برسد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: میراث فرهنگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان