تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

100 هزار دلار استقلال کجاست؟

در ماجرای جدایی دو بازیکن خارجی و تاثیرگذار استقلال، مدیریت سابق باشگاه هنوز پاسخ شفافی نداده است.

100 هزار دلار استقلال کجاست؟

رویداد۲۴ به گزارش فوتبالی، یکی از بدترین اتفاقاتی که فصل گذشته برای استقلال رخ داد، جدایی تیام و جپاروف بود. بازیکنانی که نقش کلیدی در موفقیت آبی‌ها در اولین فصل حضور شفر در ایران داشتند اما نهایتا بر سر مسائل مالی با استقلال به توافق نرسیدند و از این تیم جدا شدند تا وینفرد شفر به جای این دو بازیکن، الحاجی گرو و نویمایر را به استقلال بیاورد. بازیکنانی که همه روی کیفیت آنها حساس شدند و در نهایت به دلیل بی کیفیت بودن، کنار گذاشته شدند.

نکته مهم درباره جدایی این گرو و نویمایر، 100 هزار دلاری است که قرار شد به حساب آنها واریز شود اما نهایتا بخش عمده‌ای از آن به شفر تعلق گرفت. داستان از این قرار است که طبق ادعای مدیران کنونی استقلال، پندار توفیقی معاون ورزشی سابق باشگاه استقلال، 100 هزار دلار به ترکیه برده بود تا این پول را توسط شفر و توفیقی بین جپاروف و تیام تقسیم و آنها را راضی به ماندن کند اما در ترکیه اتفاقاتی رخ داد که ماجرا طور دیگری پیش رفت.

طبق ادعای رضا افتخاری مدیرعامل سابق باشگاه استقلال، او قبل از جدایی تیام در جریان توافق این بازیکن با باشگاه عجمان بوده و مهر عجمان را در پاسپورت تیام دیده است و از جدایی جپاروف هم با خبر بوده و به همین دلیل تصمیم می گیرد به جای آنکه به تیام و جپاروف پولی بدهد، حقوق معوقه شفر را پرداخت کند! سرمربی سابق استقلال، ماهانه 75 هزار دلار از باشگاه حقوق می گرفت و گویا حقوق او در آن مقطعی که آبی ها به دنبال تمدید قرارداد جپاروف و تیام بودند، عقب افتاده بود. در واقع شفر حقوقش را پیش پیش و سه ماه به سه ماه می گرفت. او اول هر فصل سه ماهه، 225 هزار دلار دریافت می کرد اما تابستان سال گذشته، حقوق یک ماه او در ترکیه پرداخت می شود.

مدیران وقت استقلال هم که دوست نداشتند شاهد اعتراض شفر به تاخیر در پرداخت مطالباتش باشند، تصمیم می گیرند از صد هزار دلاری که به ترکیه برده بودند، نزدیک به 75 هزار دلار را به حساب شفر واریز کنند. توجیه افتخاری این بود که اگر این پول را به تیام و جپاروف بدهند، باز هم نمی توانند مانع خروج آنها از استقلال شوند و به همین دلیل تصمیم گرفتند پول را به شیوه دیگری خرج کنند.

البته رضا افتخاری می تواند درباره این موضوع توضیح دهد که چرا در آن مقطع بخشی از مطالبات دو بازیکن خارجی اش را پرداخت نکرد تا شاید از این راه بتواند آنها را برای تمدید قرارداد راضی کند. او در برنامه وقت اضافه رادیو ایران گفته بود که 100 هزار صرف حقوق شفر شد و البته 75 هزار دلار به شفر رسید. این وسط 25 هزار دلار باقیمانده به چه کسانی رسید؟ بین تیام و جپاروف تقسیم شد یا اینکه اتفاق دیگری افتاد.

امسال در ویژه برنامه های فوتبال برتر و شبی که خطیر و توفیقی روی آنتن آن برنامه آمدند محمد حسین میثاقی، از پندار توفیقی معاون سابق باشگاه استقلال این ماجرا را پرسید که او پاسخ داد اصلا ماجرای 100 هزار دلار دروغ است و اصلا به کسی داده نشده که بخواهد بین شفر و تیام و جپاروف تقسیم شود. این وسط علی خطیر معاون ورزشی فعلی باشگاه گفت که این ماجرا حقیقت دارد و البته تکلیف 100 هزار دلار مشخص نشده است.

افتخاری مدیرعامل سابق باشگاه می گوید که 100 هزار دلار صرف حقوق شفر شده است! این همه تناقض را شما خوانندگان و کاربران عزیز قضاوت کنید. این وسط چه کسی راست می گوید؟ راستی خطیر در برنامه فوتبال برتر ادعا کرد که تکلیف 240 هزار دلار حق رشد نورافکن هم نامعلوم است!

منع: آخرین خبر

نظرات شما
پیشخوان