تاریخ انتشار: ۲۱:۵۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۸
وزیر خارجه انگلیس:

از ایران می‌خواهیم فورا نفتکش ما را آزاد کند!/ در پی رویارویی با ایران نیستیم

جرمی هانت در نشست اضطراری پارلمان انگلیس بدون در نظر گرفتن اقدامات غیرقانونی کشورش خواستار آزادی نفتکش متخلف انگلیسی و خدمه آن شد.

از ایران می‌خواهیم فورا نفتکش ما را آزاد کند!/ در پی رویارویی با ایران نیستیم

رویداد۲۴ جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس در نشست اضطراری پارلمان درباره توقیف نفتکش متخلف این کشور توسط ایران، بدون در نظر گرفتن توقیف غیرقانونی نفتکش حامل نفت ایران و در حالیکه در سخنانش از ایران خواست نفتکش متخلف انگلیسی و خدمه آن را فورا آزاد کند، ادعا کرد بر اساس حقوق بین الملل، ایرانی‌ها حق تعرض به کشتی انگلیسی یا سوار شدن بر آن را نداشتند!

هانت در ادامه مدعی شد: در خصوص امنیت تردد دریایی در تنگه هرمز پیشنهاد‌هایی از سوی آمریکا مطرح شده و با متحدان اروپایی‌مان نیز در این زمینه گفت‌وگو‌هایی انجام شده است. برای تشکیل نیروی اروپایی ویژه برای آزادی دریانوردی در تنگه هرمز تلاش می‌کنیم.

هانت با اشاره به اینکه اسکورت همه کشتی‌های انگلیسی امکان پذیر نیست، گفت: به همه کشتی‌های انگلیسی که می‌خواهند از تنگه هرمز عبور کنند می‌گوییم که به ما اطلاع دهند تا از آن‌ها حفاظت کنیم!

او با ادعای اینکه  «قصد داشتیم  تلاش‌ها برای حل مشکل نفتکش گریس ۱ را افزایش دهیم»، افزود: لندن توقیف گریس۱ را به خواست آمریکا انجام نداده بلکه به دلیل تحریم‌های سوریه این کار را انجام داده و به ایران گفته‌ایم اگر مطمئن شویم نفت گریس۱ به سوریه نمی‌رود، از آزادی آن حمایت می‌کنیم.

هانت با تاکید بر اینکه کشورش به دنبال تقابل و رویارویی با ایران نیست، مدعی شد: اگر ایران بخواهد تنش‌ها را افزایش دهد، باید هزینه حضور یک نیروی بزرگ غربی را در منطقه بپذیرد.

وزیر خارجه انگلیس افزود: آمریکا نزدیک‌ترین متحد ماست، اما در زمینه برجام با آن‌ها هم‌نظر نیستیم. با این حال ایران باید درک کند نمی‌توان آزادی تردد (دریایی) را به خطر انداخت.

او در ادامه گفت: توافق هسته‌ای یک دستاورد است و می خواهیم آن را حفظ کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان