تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
عضو کمیسیون امنیت ملی:

کریمی قدوسی تابعیت ایرانی دارد، اما ایرانی الاصل نیست/ اگر کاندیدای ریاست جمهوری شود حتما رد خواهد شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در اینکه کریمی قدوسی ایرانی است و شناسنامه ایرانی و تابعیت ایرانی دارد تردیدی وجود ندارد.
کریمی قدوسی تابعیت ایرانی دارد، اما ایرانی الاصل نیست/ اگر کاندیدای ریاست جمهوری شود حتما رد خواهد شد
رویداد۲۴ سید حسین نقوی حسینی، سحنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص "اظهارنظر‌های برخی نمایندگان و انتقادات تندشان نسبت به یکدیگر در صحن علنی مجلس" گفت: مجلس محل تضارب افکار است و همه باید دیدگاه‌های خود را مطرح و نظرات خود را بیان کنند، اما این امر اداب، اصول و چارچوب‌های خاص خود را دارد. در تضارب افکار نباید به شخص یا حوزه انتخابیه و یا مردمی توهین و بی‌احترامی شود.

او ادامه داد: همه نمایندگان از اینکه همکاران خود را مورد خطاب قرار دهند یا جملات توهین آمیزی نسبت به یکدیگر بیان کنند، باید خودداری کنند.

نقوی حسینی در خصوص "اظهار نظر‌ها درباره نداشتن تابعیت ایرانی کریمی قدوسی" گفت: در اینکه کریمی قدوسی ایرانی است و شناسنامه ایرانی و تابعیت ایرانی دارد تردیدی وجود ندارد. بین استان خراسان و سیستان بلوچستان با کشور‌های همسایه مراودات زیادی وجود داشته است. خیلی از کسانی که در ان طرف مرز بوده اند به داخل ایران آمدند و شناسنامه و تابعیت ایران را دریافت کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری دوره اول جمهوری اسلامی، جلال الدین فارسی کاندیدای ریاست جمهوری بود که طرفدار‌های زیادی هم داشت، اما شورای نگهبان در بررسی هایش متوجه شد که ایشان ایرانی الاصل نیست، زیرا شرط ریاست جمهوری، ایرانی الاصل بودن است، اما شرط نمایندگی تابعیت ایرانی است.

او گفت: در ایرانی بودن اقای کریمی قدوسی بحثی نیست، اما در اینکه ایرانی الاصل باشند بحث وجود دارد. اگر کاندیدا ریاست جمهوری شوند حتما رد می‌شوند، اما ایشان تابعیت ایران و شناسنامه ایران دارند.
منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان