تاریخ انتشار: ۱۸:۰۴ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
معاون رئیس جمهور:

۲.۵ میلیون کارمند در سطح کشور وجود دارد/ استخدام هر نیرو سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال به لحاظ تامین منابع مالی دستگاه‌های اجرایی سال دشواری را در پیش داریم.

۲.۵ میلیون کارمند در سطح کشور وجود دارد/ استخدام هر نیرو سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد

رویداد۲۴ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: امسال به لحاظ تامین منابع مالی دستگاه های اجرایی سال دشواری را در پیش داریم.

جمشید انصاری، در شورای اداری خراسان جنوبی، اظهار کرد: اگر بخش‌هایی از دستگاه‌ها از سیاست‌های دولت مطلع نباشند، ممکن استتعهداتی را ایجاد کنند که مسیری طی شود که به نارضایتی ایجاد شده و یا توقعاتی ایجاد کند که قابلیت برآورده شدن ندارد.

وی با بیان اینکه اطلاع داشتن از سیاست‌های دولت ضروری است، افزود: دولت در لایحه بودجه‌ای که تقدیم مجلس کرده بود، بودجه سال جاری را ۴۲۶ هزار میلیارد تومان تعریف کرده بود که با صلاحدید نمایندگان مجلس، درآمدهای جدیدی برای دولت تعریف شد و بودجه مصوب دولت در سال جاری به ۴۶۸ میلیارد تومان افزایش یافت .

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه به تناسب درآمدها، هزینه‌ها نیز افزایش یافت، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌ها باید به دنبال منابع درآمدی جدیدی باشیم تا بتوانیم نسبت به هزینه‌ها درآمد داشته باشیم ..

انصاری با بیان اینکه باید اولویت گذاری مجددی در برنامه‌های دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: لازم است دستگاه‌ها در برنامه‌های جاری خود تجدید نظر کنند .

وی افزود: امسال به لحاظ تامین منابع مالی هزینه‌های دستگاه‌های اجرایی سال دشواری را در پیش داریم و شاید نتوانیم برنامه‌های روتین و برنامه ریزی شده را همچون گذشته به انجام برسانیم.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: برای ردیف‌های استخدامی جدید باید اعتبار داشته باشیم چراکه استخدام هر نیرو سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان برای دولت هزینه دارد .

انصاری با اشاره به استخدام ۴۲ هزار نیرو در آموزش و پرورش، اظهار کرد: از این تعداد ۲۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدام می‌شوند.

وی با تاکید بر افزایش رضایت مندی کارکنان، افزود: اگر سطح رضایت مندی کارکنان پایین باشد، بخش عمده منابع دولت هدر رفته و خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه نخواهد شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: خراسان جنوبی ۰.۹۶ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده، اما ۱.۳۳ درصد کارمندان کشور در این استان شاغل هستند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه دستگاه‌هایی داریم که دو سال مجوز استخدامی دارند، اما نتوانستند بودجه لازم از سازمان برنامه‌ریزی جذب کنند، گفت: آمادگی داریم به هر اندازه که سازمان مدیریت بودجه و برنامه‌ریزی برای استخدام تامین اعتبار کند، مجوزها را صادر کنیم.

وی اظهارکرد: نیاز برخی از دستگاه‌های اجرایی به سهمیه استخدامی جدید را نفی نمی‌کنیم و در حال حاضر ۶۶ درصد پست‌های بلاتصدی سازمانی در خراسان جنوبی در سطح کشوری اشکال است و برای رفع این مشکلات همکاری می‌کنیم.

انصاری ادامه داد: در زمینه دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی آمادگی داریم با همکاری استانداری مجوزهایی که برای دستگاه‌ها صادر کرده‌ایم را اعلام کنیم تا سهمیه آنها بررسی شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور یادآور شد: در بخش آموزش عالی به جز علوم پزشکی، هر مجوزی که وزارت علوم برای استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های خراسان جنوبی از ما درخواست کند، مجوز صادر می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی نیز با تاکید بر ضرورت افزایش سهمیه مجوزهای استخدامی در استان، گفت: لازم است کمیته‌ای متشکل از نمایندگان استان و دستگاه‌ مربوطه تشکیل شود تا بتوانیم بخشی از نیازمندی‌های استخدامی استان را از این طریق تامین کنیم.

محمدصادق معتمدیان، در شورای اداری استان با حضور معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در سال ۸۳ با مصوبه مجلس شورای اسلامی، استان خراسان جنوبی به طور مستقل تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه این استان از نظر وسعت سومین استان پهناور کشور بوده و از نظر جمعیت بیست و هشتمین استان کشور است، افزود: خراسان جنوبی با افغانستان ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک دارد و با شش استان کشور همسایه است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: این استان از نظر ساختاری ۲۵ بخش، ۱۱ شهرستان، ۳۰ شهر و ۶۱ دهستان دارد.

معتمدیان ادامه داد: از نظر تراکم به دلیل پهناوری استان و کم جمعیت بودن، کم تراکم ترین استان کشور از نظر جمعیتی محسوب می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه نرخ پراکندگی جمعیت ۵.۱ است، تصریح کرد: در دهه اخیر بیش از نیمی از جمعیت روستایی استان در حاشیه‌های شهرها و مرکز استان سکونت گزیده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی، نرخ رشد جمعیت استان ۹۸ درصد است که از نرخ رشد کشوری پایین تر است، افزود: از مجموع ۹۳ دستگاه اجرایی، ۳۶ هزار و ۷۲۴ پست سازمانی مصوب با ۶۶ درصد پست با تصدی و ۳۴ درصد بلاتصدی وجود دارد.

معتمدیان، تعداد کارکنان شاغل در استان را ۳۲ هزار و ۴۱۱ نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۳۹ درصد بانوان و ۶۱ درصد آقایان هستند.

وی با اشاره به اینکه ۸۹ درصد از پست‌های مدیریتی استان با تصدی هستند، تصریح کرد: ۷۱ پست‌های مدیریتی مربوط به آقایان و ۲۱ درصد مربوط به بانوان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل استان محدودیت‌هایی داشتیم، افزود: با کمبود نیروی انسانی در بخش‌های مختلف مواجه هستیم.

معتمدیان اطهار کرد: پراکندگی نسبی جمعیت، ضعف بنیادین زیرساخت‌های استان، محدودیت‌های به کارگیری نیروهای قراردادی و ضعف جاذبه‌ها و مشکلات رفاهی استان، باعث شده تا مدیران و کارکنان رغبتی برای انتقال به این استان نداشته باشند.

وی با ییان اینکه کمبود شدید سهمیه استخدامی داریم که این امر ناشی از کم توجهی سازمان‌ها بوده است، افزود: ایجاد مجتمع‌های اداری و ایجاد واحدهای سازمانی در شهرستان‌هایی که فاقد آن هستند، از جمله پیشنهادات است.

معتمدیان یادآور شد: لازم است مجوز قراردادی برای برخی از واحدها و دستگاه‌های اجرایی صادر شود.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان