تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

توان نظامی ایران در مجموع از انگلیس بیشتر است

یک وبگاه تخصصی نظامی در قیاس توان نظامی ایران و انگلیس، به برتری نیروهای مسلح ایران از حیث تعداد پرسنل، کشتی‌های جنگی و موارد دیگر اشاره کرد.

 

رویداد۲۴ در حالی که چندی است به دلیل «رویکردهای اشتباه» انگلیس و آمریکا خلیج فارس پرتنش شده و وزارت دفاع انگلیس به بهانه دفاع از آزادی کشتیرانی اعلام کرده تمام کشتی‌های انگلیسی در حال عبور از تنگه هرمز را همراهی می‌کند، یک نشریه انگلیسی با قیاس توان نیروهای مسلح این کشور با ایران، به برتری نظامی ایران اشاره کرد.

روزنامه «اکسپرس» شنبه در گزارشی به نقل از وبگاه تخصصی «گلوبال فایر پاور» (GFP) نوشت: قیاس قدرت انگلیس و ایران نشان می‌دهد که انگلیس از حیث تعداد پرسنل نظامی، توان دریایی، زمینی و منابع نفتی از ایران عقب‌تر است.
وبگاه گلوبال فایر پاور که با استفاده از فرمول موسوم به «شاخص قدرت» توان نظامی کشورها را ارزیابی می‌کند، ایران را در رتبه «هشتم» و انگلیس را در رتبه «چهاردهم» بین 137 کشور در جهان قرار داد.

این وبگاه در تحلیل خود نوشت: ایران جمعیتی بیشتر از انگلیس دارد به طوری که این کشور 83 میلیون نفر اما انگلیس 65 میلیون نفر جمعیت دارد. تقریبا حدود 40 میلیون نفر از مردم ایران آماده خدمت هستند که 48 درصد کل جمعیت این کشور را از این حیث شامل می‌شود، در حالی که 36.8 درصد ساکنان انگلیس (24 میلیون نفر) آماده خدمت در ارتش هستند.

ایران 873 هزار پرسنل نظامی و انگلیس 233 هزار پرسنل نظامی دارد. ایران، همچنین دارای 1634 تانک رزمی است ولی انگلیس 331 تانک رزمی دارد. ایران از نظر انواع توپخانه نیز جلوتر از انگلیس است. از لحاظ توان دریایی نیز ایران در مجموع 398 فروند کشتی دارد، اما انگلیس تنها 76 فروند کشتی نظامی از جمله 22 فروند کشتی گشتزنی، 13 فروند ناوچه و 6 فروند ناوشکن دارد.

در این گزارش با اشاره به دیگر برتری ایران بر انگلیس که «میزان تولید نفت روزانه» است، آمده که ارتش انگلیس تنها از لحاظ نیروی هوایی از ایران جلوتر است.

این در حالی است که یک روزنامه آمریکایی نیز به تازگی نوشت، انگلیس برای تشکیل ناوگان اروپایی در خلیج فارس به اندازه کافی کشتی ندارد. طبق این گزارش، نیروی دریایی انگلیس 6 فروند ناوشکن از جمله ناوشکن «دانکن» را دارد که قرار است سه ناوشکن تعمیر شوند.

«آلن وست» فرمانده سابق نیروی دریایی انگلیس نیز اعتراف کرد: «ما 19 کشتی اسکورت، 6 ناوشکن و 13 ناوچه داریم که از میان آنها، 12 فروند برای عملیات در دسترس است.»

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان