تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

انگلیس تنگه هرمز را دور می‌زند

به نقل از رویترز نوشت: رئیس بخش مالی بریتیش پترولیوم گفت:« ما به انتقال نفت از تنگه هرمز ادامه می دهیم ولی دیگر هیچ نفتکشی با پرچم بریتیش پترولیوم در کوتاه مدت از این گذرگاه عبور نمی کند».
انگلیس تنگه هرمز را دور می‌زند
رویداد۲۴ برایان گیلوری، رئیس بخش مالی بریتیش پترولیوم گفت از زمان توقیف یکی از کشتی‌های انگلیسی توسط ایران در دهم جولای، این شرکت هیچ کدام از نفتکش هایش را از تنگه‌ی هرمز عبور نداده است.

وی گفت این شرکت بزرگ نفت و گاز انگلیسی در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای فرستادن کشتی هایش به این تنگه ندارد و با استفاده از نفت‌کش‌های اجاره‌ای دارای مجوز نفت را از این منطقه عبور می‌دهد.

گیلبری گفت: «ما به انتقال نفت از این گذرگاه ادامه می‌دهیم، ولی دیگر هیچ نفتکشی با پرچم بریتیش پترولیوم در کوتاه مدت از این تنگه عبور نمی‌کند».

پس از توقیف یک نفتکش انگلیسی توسط کماندو‌های ایرانی در تنگه هرمز که به دلیل نقض مقررات بین المللی انجام گرفت، تنش‌ها بین ایران و انگلستان بالا گرفته است. تنگه هرمز مهمترین گذرگاه آبی انتقال نفت در جهان است.

این اتفاق دو هفته پس از آن افتاد که نیرو‌های انگلیسی یک نفتکش ایرانی را در نزدیکی جبل الطارق به اتهام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف کردند.

 

 

منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان