تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

اجرای طرح ضربتی مبارزه با موش در محور‌های آلوده معابر شهری منطقه ۱۹

همزمان با فرا رسیدن فصول گرما و افزایش جوندگان موذی به خصوص موش‌ها طرح ضربتی مبارزه با موش در محور‌های آلوده معابر شهری منطقه ۱۹ اجرا و این محور‌ها پاکسازی شد.
اجرای طرح ضربتی مبارزه با موش در محور‌های آلوده معابر شهری منطقه ۱۹
رویداد۲۴ سعید صالح محمود رباطی معاون خدمات شهری و محیط زیست با اشاره به اینکه این عملیات به طور ویژه در سه ناحیه این منطقه اجرا شده افزود: ۱۲ محور در نواحی یک تا سه به دلیل عدم رعایت نظافت میوه فروشان، سبزی فروشان و ضایعات و اضافات مرغ فروشی ها، شناسایی و نسبت به انسداد منافذ آن‌ها اقدام شد.

ضمن اینکه در این طرح ضربتی ۸۰۰ منافذ فعال و غیر فعال شناسایی و ۱۵۶ منفذ با مصالح مقام مسدود شد.

وی با بیان اینکه محل‌های طعمه گذاری و اجرای طرح ضربتی مبارزه با موش‌ها با نصب ۳۷ پلاکارد به شهروندان اطلاع رسانی شده گفت: علاوه بر این در این خصوص ۸۵۰ بروشور توزیع و ۲ دوره آموزشی در سرا‌های محلات برگزار شده است، اما در اجرای این طرح نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان برای حفظ و رعایت بهداشت محیط زیست هستیم.

رباطی با تأکید بر اینکه ۱۳۰ پیام مردمی ثبت شده در سامانه ۱۳۷ در این خصوص رسیدگی شده یاد آور شد: از شهروندان در خواست می‌شود تا در دفع زباله‌های خانگی دقت کنند و از ریختن ضایعات به داخل انهار خودداری کنند تا موش‌ها امکان دسترسی به مواد غذایی را نداشته باشند و در صورت مشاهده جانوران موذی با شماره سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند.

این مسئول درباره عملیات اکیپ زنده گیری سگ‌های بلاصاحب در این طرح بر جمع آوری ۶۹ قلاده سگ بویژه در دولتخواه و بلوار ورامینی ناحیه سه، صالح آباد خیابان کلهر، پارک افرا، دهکده توحید و قلعه حاج موسی در ناحیه پنج تأکید کرد.

 

 

نظرات شما
پیشخوان