تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
شهربانو امانی:

ایمنی حمل و نقل مواد خطرناک در تهران مغفول مانده است

رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا گفت: آیین نامه ایمنی و نگهداری مواد خطرناک در سطح شهر تهران در سال ۸۴ به تصویب شورا رسید، اما با گذشت ۱۴ سال از آن و لزوم افزایش سطح حفاظت و پیشگیری از حوادث ایمنی محیط زیست شهر تهران و ساماندهی فعالیت‌های پیرامون مواد شیمیایی خطر ناک در سطح شهر تهران این آیین نامه نیازمند بازنگری است.
ایمنی حمل و نقل مواد خطرناک در تهران مغفول مانده است
رویداد۲۴  شهربانو امانی در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورا گفت: با توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در شهر‌ها، بهره‌گیری از مواد شیمیای خطرناک نیز افزایش یافته است. تمرکز جمعیت در کلانشهر‌های کشور به ویژه شهر تهران، خطرپذیری این شهر‌ها در برابر حوادث ناشی از مواد خطرناک را به طور فزاینده‌ای افزایش داده است.

وی ادامه داد: لزوم اقدامات شهرداری جهت تامین ایمنی حمل ونقل و کاهش خطرات به ویژه حمل و نقل مواد، مایعات و گاز‌ها بیش از پیش به چشم می‌خورد.

امانی گفت: بی توجهی به این موضوع و بروز کوچکترین سانحه می‌تواند در حجم و مقیاس بزرگی جان و مال شهروندان و ایمنی شهر را در معرض خطر قرار دهد.


رئیس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورا افزود: متاسفانه تا حادثه‌ای رخ ندهد، مسئولان به فکر مدیریت و حل و آن مسئله نخواهند افتاد؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود به موضوع مدیریت حمل و نقل مواد خطرناک توجه جدی‌تر شود.

امانی خاطر نشان ساخت: با این حجم از تقاضای سفر در شهر تهران این پرسش باقی می‌ماند که شهرداری تهران برای تامین ایمنی حمل و نقل شهروندان در برابر حمل و نقل مواد خطرناک چه اقداماتی انجام داده است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا گفت: آیین نامه "ایمنی و نگهداری مواد خطرناک در سطح شهر تهران" در یکصد و نودمین جلسه‌ی شورای اسلامی شهر تهران در سال ۸۴ به تصویب شورا رسیده است. با این حال افزایش سطح حفاظت و پیشگیری از حوادث ایمنی محیط زیست شهر تهران و ساماندهی فعالیت‌های پیرامون مواد شیمیایی خطر ناک در سطح شهر تهران و حریم آن، موضوع آیین نامه مذکور است که بعد از گذشت نزدیک به ۱۴ سال اکنون نیازمند بازنگری است.

امانی افزود: بر اساس گزارش دریافتی، سازمان پیشیگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سال ۹۷ در حال بازنگری آیین نامه "ایمنی و نگهداری مواد خطرناک در سطح شهر تهران "است، لذا با توجه به اهمیت موضوع، از شهردار تهران درخواست تسریع در بازنگری آن را صادر کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان