تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

همسر اسد: بر سرطان پیروز شدم

همسر رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که بیماری سرطان وی کاملا بهبود یافته است.
همسر اسد: بر سرطان پیروز شدم
رویداد۲۴ اسماء الاسد، همسر رئیس جمهوری سوریه که حدود یک سال قبل اعلام شد مبتلا به بیماری سرطان است، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که دوره درمان وی پایان یافته و کاملا بر این بیماری پیروز شده است.

وی افزود: درمان سرطان خستگی و درد به همراه دارد، اما این باعث نمی‌شود که فرد دید مثبتی به زندگی نداشته باشد. بشار اسد، (رئیس جمهوری سوریه) شریک تمامی زندگی من است، اما سرطان برهه‌ای از آن بود و وی در این دوره کنارم بود.

همسر رئیس جمهوری سوریه گفت: به طور کامل بر سرطان فائق آمدم.

وی برای اولین بار از زمان اعلام ابتلای او به سرطان سینه در یک سال گذشته در یک مصاحبه شرکت کرده است. او در این مصاحبه با ظاهری جدید در حالی که لباسی روشن به تن دارد و موهایش را کوتاه و رنگ کرده حضور یافت در حالی که از زمان تحت مداوا قرار گرفتنش با پوشاندن موهایش در ملأ عام ظاهر می‌شد.

اسماء الاسد در این گفتگو از روند معالجه خود از زمانی که متوجه شد به سرطان مبتلا شده، سخن گفت.

وی درباره دلایل علنی کردن بیماری‌اش اظهار کرد: دو دلیل برای این کار وجود دارد؛ اول اینکه ملت سوریه در جریان حوادث قرار دارند و این طبیعی بود که خبر بیماری من را نیز به اشتراک بگذارند، دومین دلیل هم تلاش برای ارائه یک نمونه مثبت برای جنگیدن با سرطان بود در حالیکه مردم با ترس و خجالت با آن برخورد می‌کنند.

اسماء الاسد درباه دلایل درمان وی در سوریه تصریح کرد: درمان تنها دارو نیست و این طبیعی است که درمان در کشور انجام شود، چراکه درمان روح و جان است.

همسر بشار اسد درباره دلایل درمان وی در یک بیمارستان نظامی نیز گفت: پس از ۹ سال جنگ می‌پرسید چرا نظامی؟ من به درمان در این بیمارستان در کنار سربازانی که در جبهه‌های جنگ می‌جنگند، افتخار می‌کنم.

اسماء اسد ۴۴ ساله مادر سه فرزند دو پسر و یک دختر است. پدر او پزشک حاذق قلب در انگلیس و مادرش سحر عطری دیپلمات بازنشسته سوری است. ریشه خانوادگی او به حمص در مرکز سوریه بازمی‌گردد و خودش مدرک دانشگاهی از دانشگاه “کنیگز کالج” لندن دارد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بشار اسد
نظرات شما
پیشخوان