تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

درخواست مکرر دموکرات‌ها برای تصویب لایحه کنترل مالکیت اسلحه در آمریکا

دموکرات‌ها از رهبر اکثریت سنا درخواست کردند که بار دیگر لایحه کنترل مالکیت سلاح را به رای بگذارد.
درخواست مکرر دموکرات‌ها برای تصویب لایحه کنترل مالکیت اسلحه در آمریکا
رویداد۲۴ به دنبال دو تیراندازی اخیر در شهر ال‌پاسو ایالت تگزاس و شهر دیتون در ایالت اوهایو آمریکا که در کمتر از ۲۴ ساعت جان ۲۹ تن را گرفت، دموکرات‌های این کشور از میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا درخواست کردند که بار دیگر لایحه کنترل مالکیت سلاح را که در ماه فوریه از سوی مجلس نمایندگان تصویب شده بود، به رای بگذارد.

چاک شومر، سناتور دموکرات و رهبر اقلیت سنا در همین راستا در توییتر نوشت: ال‌پاسو و دیتون، یک رخداد هولناک پس از دیگری. مک‌کانل باید سنا را برای جلسه‌ای اضطراری فرابخواند تا لایحه بررسی جهانی مالکیت سلاح را که در مجلس نمایندگان تصویب شد، فورا در صحن علنی سنا به بررسی و رای بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، برنی سندرز، سناتور مستقل و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز در توییتر اظهار کرد: میچ مک‌کانل باید فورا در سنا جلسه‌ای تشکیل دهد تا لایحه امنیت مالکیت اسلحه را که هم‌اکنون از سوی مجلس نمایندگان تایید شده، تصویب کند. این نخستین گام برای رسیدگی به خشونت مسری و جدی مربوط به اسلحه است.

الیزابت وارن، سناتور دموکرات و دیگر نامزد انتخابات ۲۰۲۰ نیز توییت کرد: ما باید مانند یک بحران سلامت عمومی جدی با این مساله برخورد کنیم.

او خطاب به رهبر اکثریت سنا نوشت: سنا را از تنفس بازگردان تا (قانونگذاران) به این لایحه رای دهند و به بیماری مسری خشونت اسلحه رسیدگی کنند.

در همین حال، تیم اسکات، سناتور جمهوری‌خواه در گفتگو با شبکه "سی بی اس" اظهار کرد، "خوشحال" می‌شود که برای رای در خصوص این لایحه از تنفس به سنا بازگردد.

اسکات در این باره گفت: همین فردا به سنا خواهم رفت. برایم مشکلی نیست. این مساله‌ای بسیار مهم است.

شرود براون، سناتور دموکرات اوهایو نیز اظهار کرد، مک‌کانل باید خواستار بازگشت سناتور‌ها از تنفس شود تا جلسه‌ای تشکیل دهند و لایحه بررسی جهانی مالکیت اسلحه را تصویب کنند.

هارلی رودا، نماینده دموکرات نیز در توییتر نوشت: زمان آن رسیده که کنگره جلسه‌ای ویژه تشکیل دهد تا این تیراندازی مهیب، آخرین مورد از این تیراندازی‌ها باشد.

الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات خواستار تشکیل جلسه ویژه نشد، اما اظهار کرد، مک‌کانل باید "به مردم توضیح دهد که چرا" خواستار برگزاری رای‌گیری برای تصویب این لایحه نشده است.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ نیز ذر توییتر نوشت: فکر کردن و دعا کردن کافی نیست. نیازمند عمل هستیم. مجلس نمایندگان لایحه منطقی و عقلانی امنیت سلاح را به سنا فرستاده است. از رهبر اکثریت سنا و دیگر جمهوری‌خواهان می‌خواهم برای تصویب این لایحه به دموکرات‌ها بپیوندند.

 

منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان