تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

بازی خطرناک حدادعادل با واژه اسلام‌گرایی

واژه سازی حداد عادل فقط متوجه «کروات» و «دراز آویز زینتی» نشده است. او در جدیدترین واژه سازی حتی برای «اصولگرایی» هم معادل سازی کرد که واکنش هم‌قطاران خود را هم به دنبال داشت.
بازی خطرناک حدادعادل با واژه اسلام‌گرایی
رویداد۲۴ حدادعادل که ید طولایی در واژه سازی دارد، اینبار خودخواسته یا در راستای استراتژی شورای وحدت از کلمه‌ای غیر از کلمه «اصولگرا» برای توصیف طیف سیاسی همراه با خود استفاده کرده است.

نقشه شورای وحدت برای انتخابات۹۸؛ موج‌سواری با نارضایتی مردم

او عنوان کرده است؛ «اگر در انتخابات آینده جریان انقلابی و اسلامگرا نتواند به فهرست واحد برسد هیچ امیدی به پیروزی وجود ندارد همانطور که این حقیقت تلخ را در انتخابات سال ۹۶ تجربه کردیم.»

او به نوعی با این واژه سازی جدید نه تنها خط قرمز بین طیف راست و چپ سیاست را پررنگ‌تر کرده است بلکه حتی در درون طیف راست سیاست هم تفکیک بندی کرده است. به نوعی هرکه با شورای وحدت باشد را اسلام گرا و انقلابی و هرکه مقابل شورای وحدت باشد چه اصلاح طلب چه طیفی از اصولگرا را غیراسلام گرا و غیرانقلابی دانسته است.

اظهاراتی که با توصیه‌های دلسوزانه عضو جامعه روحانیت هم همراه شد که خطاب به حداد عادل گفت «بدون اینکه بخواهم فرمایش آقای حدادعادل را تفسیر کنم، باید بگویم آن‌هایی را هم که الان کار دست‌شان است نمی‌توانیم خدای ناکرده ضداسلام بدانیم، چرا که چالش‌ها و ضعف‌ها نمی‌تواند بهانه‌ای برای تشکیک دینداری افراد باشد.»

عبدالله ناصری چهر سیاسی اصلاح طلب هم با بیان این‌که کشور ایران جامعه‌ای اسلامی است، تاکید دارد «اگر نگاهی به نظرسنجی‌ها داشته باشیم متوجه خواهیم شد نسل جدید جامعه شاید نظرات متفاوتی داشته باشند، اما این بدین معنا نیست که آن‌ها مذهبی نیستند و باوری به ارزش‌های دینی ندارند. اینکه یک جریان سیاسی خود را اسلام‌گرا و رقیب سیاسی را غیراسلام‌گرا تقسیم کند، در جامعه با استقبال عمومی روبه‌رو نخواهد شد.»
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
0
0
اقای حداد عادل بخاطر ۱۶ پستی که دارد خسته شده و قاطی کرده
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
0
0
سلام عده ای را عقیده بر آن است که تیپ جدیدی در جامعه شکل بگیرد که بخش عمده در امده ها حامعه را در حساب خود ذخیره داشته باشند همان تئوری شکست خورده مشایی که پولدار شوید تا به ظهور کمک کنید . که حلقه های فاطمی و استانداری تهران وشکل گیری طبقه مرفه ای که باستی هلیز گوشه ای از ان است و از پهلوان در پدیده شاندیز تا رحیمی معاون اول تا همسر سرکار خانم افشار تا خاوری و زنجانی رعیت کریمی و کلی متخلفین نگرفته و ازاد را شامل می شود. اینکه چه مبلغ ازکشور به برزیل و هلسینکی منتقل شد و در همین راستا بود را خدا می داند.
اینکه دامادی از خانواده شهید پرور در امریکا و ورودی تیپ خاص از حدادیزیم در سیما و تلاش برای کشاندن کارشناسان کم سواد ووادار به هجرت کردن تعداد زیادی از مجریان توانا موید تلاش حداد برای ناراضی کردن مردم به هر قیمتی در همین راستاست بلایی که بر سر فرهنگستان ادب فارسی آورد را کمی مرور کنیم . متوجه خواهیم شد همین برنامه در سیما در حال اجراست تهی شدن ازکارشناسان زبان پارسی در فرهنگستان و اخراج مجریان محبوب کار بعد در سیما. اینکه کدام انسان وارسته و پیرو قران و نهج البلاغه و احادیث و روایات به این درجه می رسد که چنین کند و جرا . وظیفه قانون است . آیا دستان حداد عادل باز خواهد ماند و یا عقلای قم آیات عظام ورود خواهند کرد نیاز به صبر دارد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان