تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۸

آشوبی: کالدرون در مدت کوتاهی توانسته خودش را به تیم پرسپولیس تحمیل کند

هافبک سابق پرسپولیس معتقد است کالدرون وارث تیمی شده که مربی بزرگ و پرافتخاری به نام برانکو شده و انتظارات از او بالاست و باید به او زمان بدهیم تا بتواند تیم را به جایگاهی که می‌خواهد برساند.
آشوبی: کالدرون در مدت کوتاهی توانسته خودش را به تیم پرسپولیس تحمیل کند
رویداد۲۴ فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس معتقد است کالدرون در این مدت کوتاهی که به ایران آمده توانسته خودش را به تیم پرسپولیس تحمیل کند و فضا را به سمتی که خواسته خودش بوده ببرد، اما برای قضاوت در مورد کار او هنوز زود است.

در این مدتی که کالدرون در پرسپولیس مشغول به کارشده عملکرد او را چطور دیدید؟

فکر می‌کنم در همین مدت کوتاهی که آمده علی‌رغم اینکه جانشین مربی بزرگ و پرافتخاری به نام برانکو شده، اما حضورش را در تیم تحمیل کرده و فضا را به سمتی که خواسته خودش بوده برده است. در بازی‌های دوستانه پرسپولیس روند روبه‌جلو و مثبتی داشته است که نکته مثبتی است. مهم‌ترین مسئله حفظ بازیکنان تأثیرگذار و کلیدی تیم است و رفتن برانکو باعث نشد شاکله تیم دستخوش تغییرات زیادی شود و این مسئله کار مربی جدید را برای موفقیت راحت‌تر می‌کند.

کالدرون بازیکنانی مثل رفیعی، مصلح و شریفی را کنار گذاشت. در این رابطه چه نظری دارید؟

اختیار فنی هر مربی است که بر اساس دیدگاه فنی و سلیقه خودش بازیکنانش را انتخاب کند، اما موردی که بازیکنان را اذیت کرد و در بحث سروش و شایان هم شاهد بودیم این بود که باشگاه درحالی‌که تیم بدون مربی بود اقدام به جذب یا تمدید با بازیکنان کرد درحالی‌که می‌طلبد مدیران ما با دقت بیشتری تصمیم بگیرند.

پرسپولیس به‌جز علیپور مهاجم دیگری ندارد. این مسئله مشکل‌ساز نمی‌شود؟

من با این جمله مخالفم و کلا این جمله را رد می‌کنم که تیم به‌غیراز علیپور مهاجم ندارد. شاید مهاجمان دیگر تیم اسم بزرگی نداشته باشند، اما بازیکنان جوان و خوبی هستند و کالدرون آن‌ها را پسندیده است. پرسپولیس در آسیا حضور دارد و نیاز به مهاجم بزرگ دارد که اگر کالدرون تشخیص بدهد جذب می‌کند، اما در غیر این صورت از نفرات جوانی که دارد رضایت داشته باشد استفاده می‌کند و نباید ایشان را برای جذب مهاجم جدید سرزنش یا تحت‌فشار قرار داد.

حضور مربیانی مثل کالدرون، دنیزلی و استراماچونی چه تأثیری روی لیگ ما خواهد داشت؟

مشخصاً لیگ جذاب‌تری را شاهد خواهیم بود. دنیزلی یک مربی است که بسیار مدیر و روانشناس است که علاقه زیادی به بازی هجومی دارد. استراماچونی هم در تیم بزرگی مثل اینترمیلان کارکرده و کالدرون هم کارنامه قابل دفاعی دارد و حضور آن‌ها کمک به جذابیت لیگ ما می‌کند و باعث می‌شود مواردی که بازیکنان ایرانی به آن آشنایی ندارند با آن آشنا شوند. امسال لیگ جذابی خواهیم داشت و امیدوارم فقط نتایج ملاک نباشد و عملکرد فنی تیم‌ها را ملاک قرار بدهیم و شاهد رشد فنی تیم‌ها باشیم.

امسال می‌توانیم از پرسپولیس کالدرون انتظار قهرمانی داشته باشیم؟

این سؤالی نیست که به‌راحتی بشود جواب آن را داد به‌خصوص در شرایط فعلی و باید صبورتر باشیم، چون تغییرات بزرگی در پرسپولیس شاهد بودیم و باید به کالدرون فرصت خودنمایی بدهیم و نباید صرفاً قهرمانی را ملاک عملکرد ایشان قرار داد و نیاز به زمان بیشتری هست تا با اطمینان بیشتری نسبت به دانش ایشان صحبت کرد.

لیگ هم معلوم نیست چه زمانی شروع می‌شود. در این رابطه چه نظری دارید؟

این از آن اتفاقات نادر است که به آن عادت کرده‌ایم و شاهد آن هستیم. اینکه فدراسیون فوتبال الزامات حرفه‌ای را برای باشگاه‌ها لحاظ کرده رویکرد خیلی خوبی است به شرطی که این رویکرد صرفاً موارد قانونی را لحاظ کند و تماس‌هایی که با فدراسیون گرفته می‌شود از دیدگاه خودشان عقب‌نشینی نکنند. این اتفاق باید بیفتد و باشگاه‌ها باید حرفه‌ای شوند و اگر روی رویکرد خودشان بمانند عالی است، اما فکر می‌کنم با یک سری تغییرات جزئی همه چیز تمام می‌شود.

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان