تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

ناو جنگی انگلیس روانه آب‌های خلیج فارس شد

ناوچه بریتانیایی اچ ام اس کنت برای پیوستن به ائتلاف تحت رهبری آمریکا که برای حفاظت از کشتی‌های تجاری در خلیج فارس و تنگه هرمز شکل گرفته، روانه آب‌های این منطقه شده است. اعزام این کشتی به خلیج فارس ماه قبل اعلام شده بود. ناوچه کنت قرار است جایگزین رزمناو دانکن شود که در حال انجام ماموریت حفاظتی در خلیج فارس است.
ناو جنگی انگلیس روانه آب‌های خلیج فارس شد
رویداد۲۴  یک ناو جنگی نیروی دریایی انگلیس موسوم به «اچ ام اس کنت» روز دوشنبه برای پیوستن به ناو‌های آمریکایی مستقر در آب‌های خلیج فارس، روانه منطقه شد.

اعزام این ناو جنگی به آب‌های منطقه در حالی صورت می‌گیرد که تنش سیاسی میان واشنگتن- تهران رو به افزایش است.

گفتنی است که اعزام این ناو انگلیسی به آب‌های خلیج فارس بخشی از همکاری لندن- واشنگتن با هدفِ ادعایی تأمین امنیت دریانوردی در خلیج فارس برای کشتی‌های تجاری است.

این ناو جنگی قرار است جایگزین «دانکن» دیگر کشتی انگلیسی شود که هم اکنون در حال انجام مأموریت در منطقه است.

به گفته «اندی براون» افسر فرمانده ناو جنگی کنت، «تمرکز اصلی این ناو در خلیج فارس، کاستن از تنش‌های کنونی و همچنین پشتیبانی از آزادی دریانوردی و اطمینان یابی از کشتیرانی بین المللی است».

شایان ذکر است که روز سیزدهم تیرماه (چهارم ژوئیه)، تفنگداران دریایی انگلیس یک کشتی ایرانی را به اتهام واهی قاچاق نفت به سوریه در سواحل جبل الطارق توقیف کردند!

بیست و هشتم تیرماه نیز ایران نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو را به علت عدم رعایت قوانین بین‌المللی در انتخاب مسیر ورود به تنگه هرمز و به خطر انداختن امنیت تردد کشتیرانی و همچنین برخی تخلفات دیگر توقیف کرد.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت، اطلاعاتی در خصوص دلایل توقیف کشتی مذکور را به این نهاد ارائه داد.

در این نامه آمده است که این نفتکش روز جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ در تنگه هرمز با یک کشتی ماهیگیری ایرانی برخورد و به آن خسارت وارده کرده است و حال تعدادی از خدمه و ماهیگیران صدمه دیده کشتی ایرانی نیز وخیم است.

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در این نامه خاطر نشان کرد که کشتی انگلیسی پس از این حادثه، هشدار‌های مسئولان ایرانی را نادیده گرفت و با خاموش کردن سیستم‌های ناوبری خود، در اقدامی خطرناک، مسیرش را تغییر داد و با حرکت در جهت مخالف، در تلاش برای فرار بود که نیرو‌های ایرانی آن را توقیف کردند.

 

 

منبع: فرارو
نظرات شما
پیشخوان