تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۸

مشق‌هایی که دانش آموزان این روزها گران می‌نویسند

این روزها بیشترین چیزی که در بازار لوازم التحریر به چشم می‌آید، گرانی لوازم التحریری است که دانش‌آموزان بر روی آن مشق فرهنگ ایرانی می‌کنند.

مشق‌هایی که دانش آموزان این روزها گران می‌نویسند

رویداد24  در آستانه سال تحصیلی جدید، خانواده‌ها در تکاپوی خرید لوازم التحریر برای فرزندان خود هستند و بازار مدرسه رونق گرفته است.


اما این روزها بیشترین چیزی که به چشم می ‌آید، گرانی لوازم التحریری است که دانش‌آموزان بر روی آن مشق فرهنگ ایرانی می‌کنند. درست است که تولیدکنندگان نیز با مشکلاتی چون گرانی کاغذ و مسائل دیگر روبرو هستند، اما از این سو نباید مصرف کننده را نیز فراموش کرد.

محمد محمدی، یکی از خریداران لوازم‌التحری گفت: کیفیت لوازم‌التحریر ایرانی در مقایسه با انواع خارجی آن بسیار بد بوده به طوری که اصلا افراد را جذب نمی‌کند.

وی افزود: باید تولیدکنندگان روی طراحی دفاتر و لوازم التحریر بیشتر کار کنند، چراکه اولین نکته‌ای که در این خصوص کودکان را جذب می‌کند، همین طراحی خاص متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حسین صادقپور، یکی از فروشندگان لوازم‌التحریر اظهار کرد: قیمت لوازم‌التحریر به صورت سرسام‌آور رشد کرده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد جذابیت لوازم‌التحریر ایرانی بسته‌بندی‌ها را زیبا کرد و کیفیت را بالا برد و کالایی که مشابه ایرانی دارد، اجازه وارد کردن مشابه خارجی آن را ندهند.

این فروشنده لوازم‌التحریر با بیان اینکه لازم است قیمت لوازم‌التحریر ایرانی کمی تقلیل یابد تا خریدار به این سمت جذب شود، خاطرنشان کرد: لازم است از سوی مدارس و معلمین نیز برای خرید اجناس ایرانی و علاقه مند شدن کودکان فعالیت‌هایی صورت گیرد.

وی بیان کرد: بیشتر فروشندگان لوازم‌التحریر دنبال فروش اجناس خارجی هستند، چرا که کیفیت آن بهتر از ایرانی است.

این فروشنده لوازم‌التحریر با بیان اینکه گاهی کیفیت فدای کمیت می‌شود، تصریح کرد: باید طرح لوازم‌التحریر متناسب با شرایط روز، فرهنگ، اقلیم و عقاید خانواده‌ها و جامعه درنظر گرفته شود.

صادقپور با بیان اینکه باید اشکال روی جلد دفاتر به گونه‌ای طراحی شود که جذابیت داشته باشد، یادآور شد: دولت موفقیت چندانی در زمینه مهار گرانی لوازم‌التحریر نداشته که لازم است بیشتر به این حوزه توجه شود.

در بازار پرهیاهوی واردات کالای خارجی و استفاده از این برندها، جرقه‌ای که بتواند هویت ایرانی ـ اسلامی را به لوازم التحریر ایرانی برگرداند ضروری به نظر می ‌رسد چرا که لوازم التحریر، کالاهایی هستند که در ذهن کودک ماندگار شده و باید طرح‌هایی متناسب با فرهنگ ایرانی ما بر روی این کالاها قرار گیرد.

نباید از نظر دور داشت که در عصر ارتباطات امروزی کودکان نیز به دنبال طرح‌های جدید می‌گردند. باید کیفیت و جذابیت را بیشتر در طرح‌های لوازم‌التحریر لحاظ کرد تا کودکان و والدین به دنبال طرح‌های ایرانی به جای خارجی بروند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان