تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
ربیعی:

سفر ظریف به فرانسه ارتباطی به گروه ۷ نداشت

سخنگوی دولت گفت: سفر ظریف به فرانسه ارتباطی به گروه ۷ نداشت و این سفر به درخواست فرانسوی‌ها انجام شده است.
سفر ظریف به فرانسه ارتباطی به گروه ۷ نداشت
رویداد۲۴ علی ربیعی امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران ربیعی گفت: سفر محمد جواد ظریف ارتباطی به گروه ۷ نداشت و این سفر به درخواست فرانسوی‌ها انجام شده است.

وی اظهار داشت: هیچ تمایلی هم برای ملاقات با هیچ مقام آمریکایی نبوده است، ما دخالت و نقشی در مذاکرات فرانسه و آمریکا و گروه ۷ نداریم.

آلام و درد‌های مردم در جلسات دولت در کانون بحث‌ها قرار داشته است

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت متوجه فشار‌ها بر مردم بوده و در جلسات دولت، آلام و درد‌های مردم در کانون بحث‌ها قرار داشت، تاکید کرد: هیچ جلسه دولتی نبود که بخشی از مشکلات و رنج‌ها و مشکلات مردم در آن مورد بحث قرار نگیرد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته دولت گفت: هفته دولت امسال، آغازی نیرومند برای ورود به مرحله جدید و ۲۴ ماه آینده است که در پیشرو داریم. ما در کنار مردم ۱۸ ماه سختی را پشت سر گذاشتیم. ترامپ پدیده نامتعارف و نامیمون برای صلح و امنیت جهانی است و فشار بی حد و حصری را برای تسلیم کردن ایران انجام داده است.

وی ادامه داد: او با اعمال بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها بر ملت ایران، اقدامات خود را به محض دستیابی به ریاست جمهوری آغاز کرد. آمریکایی‌ها ایران از درون فرو خواهد پاشید. ایران بزرگ کوچک می‌شود و بر اثر این فشارها، بی‌ثباتی ارز و تنش در بازار پیش آمد، اما مردم در کنار دولت و دولت در کنار مردم ایستادند.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت متوجه فشار‌ها بر مردم بوده و در جلسات دولت، آلام و درد‌های مردم در کانون بحث‌ها قرار داشت، اظهار داشت: هیچ جلسه دولتی نبود که بخشی از مشکلات و رنج‌ها و مشکلات مردم در آن مورد بحث قرار نگیرد.

همه تلاش خود را برای کمک کردن آثار تحریم به کار می‌گیریم

سخنگوی دولت ادامه داد: اگر ما با برجام یا هر روشی حرف می‌زنیم همه تلاش خود را برای کم کردن آثار تحریم و بی اثر کردن آن با مقاومت به کار می‌گیریم، اما به هیچ وجه در عرصه جهانی نمی‌پذیریم که تحریم برای ما یک تقدیر است و ما باید زیست تحریمی داشته باشیم و کسانی که چنین تحریم‌های ظالمانه‌ای ایجاد کردند باید به عقب بازگردند.

ربیعی ادامه داد: ما از این کنش فعال هیچگاه دست نخواهیم کشید. گویی به ما گفته شود بخشی از کشور اشغال شده است و ما باید آثار اشغال را کم کنیم، این قابل قبول نیست و ما اصلا نمی‌پذیریم که آمریکا اجازه ادامه این تحریم‌ها را دارد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان