تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

تل اویو عمیقا نگران ملاقات ترامپ و روحانی در آینده نزدیک است

یک مقام ارشد اسرائیلی در حوزه سیاستگذاری درباره ایران اظهار داشت: ما خیلی خوش شانس بودیم تا حالا که ایرانی ها تا الان همه ی پیشنهادهای ترامپ برای مذاکره را رد کرده اند.
تل اویو عمیقا نگران ملاقات ترامپ و روحانی در آینده نزدیک است
رویداد۲۴ اکسیوس نوشت: به گفته‌ی سه وزیر اسرائیلی و دو مقام ارشد اسرائیل در امور ایران، دولت اسرائیل عمیقا نگران امکان مذاکرات هسته‌ای جدید بین ایران و آمریکاست که ترامپ همراه با مکرون روز گذشته در مورد آن صحبت کردند.

در ادامه این مطلب آمده است: فشار‌ها علیه ایران نقطه‌ی مرکزی همکاری دولت نتانیاهو و ترامپ بوده و نتانیاهو به مسئله‌ی خروج امریکا از برجام به عنوان دستاورد سیاست خارجی خود نگاه می‌کند. کاهش فشار‌ها علیه ایران می‌تواند باعث ایجاد تنش بین واشنگتن و تل آویو شود.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که احتمال احیا مذاکرات بین ایران و امریکا اخیرا چندین بار توسط تیم امنیتی کابینه دولت اسرائیل بررسی شده است.

دولت اسرائیل نگران است که نشستی بین ترامپ و روحانی بزودی اتفاق بیافتد. آن‌ها نگران اتفاقات متعقاب این دیدار و وقوع چیزی مثل مذاکرات با کره شمالی هستند که در نهایت می‌تواند فشار‌ها بر ایران را متوقف کند.

یک وزیر دولت نتانیاهو گفت: ما هیچ منفعتی در مذاکرات بین ایران و امریکا نداریم، اما توانایی مان برای تاثیرگذاری بر ترامپ یا مقابله با او در این بحث خیلی محدود است.

همچنین یک مقام ارشد اسرائیلی در حوزه سیاستگذاری درباره ایران اظهار داشت: ما خیلی خوش شانس بودیم تا حالا که ایرانی‌ها تا الان همه‌ی پیشنهاد‌های ترامپ برای مذاکره را رد کرده اند.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان