تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سخنگوی قوه قضاییه:

علی جوهری و انوشه آشوری جاسوس موساد بودند؛ ارس امیری وابسته به انگلیس/ هر سه نفر به ۱۰ سال حبس محکوم شدند

سخنگوی قوه قضاییه: ارس امیری فرد به عنوان عنصر وابسته به انگلیس به تحمل ۱۰ سال حبس و ۲ سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شد که الان در حال گذراندن محکومیت است.
علی جوهری و انوشه آشوری جاسوس موساد بودند؛ ارس امیری وابسته به انگلیس/ هر سه نفر به ۱۰ سال حبس محکوم شدند
رویداد۲۴ سخنگوی قوه قضاییه گفت: بار دیگر اعلام میکنم فساد، بی قانونی و بی عدالتی را در جامعه اسلامی برنمی تابیم و خط قرمزی نمی‌شناسیم و برای یقه سفیدان و دانه درشت‌ها را در اولویت رسیدگی قرار داده و با قاطعیت بیشتری برخورد می‌کند.

نهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه، پنجم شهریور با حضور نمایندگان قضایی رسانه‌ها در ساختمان دادگستری کل استان تهران برگزار شد.

وی روز کارمند و هفته دولت و روز تکریم بازنشستگان را تبریک گفت و از تلاش این بزرگواران تقدیر کرد.

اسماعیلی افزود: مردم ما به عنوان صاحبان اصلی انقلاب این روز‌ها شاهد عزم قوه در برخورد با انواع مفاسد اقتصادی هستند و این حرکت قوه امید و نشاط را به جامعه برگردانده است.

وی ادامه داد: بار دیگر اعلام میکنم فساد، بی قانونی و بی عدالتی را در جامعه اسلامی برنمی تابیم و خط قرمزی نمی‌شناسیم و برای یقه سفیدان و دانه درشت‌ها را در اولویت رسیدگی قرار داده و با قاطعیت بیشتری برخورد می‌کند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در موضوع مبارزه با فساد قوه مقننه و مجریه را درکنار خود می‌دانیم و معتقدیم مبارزه با فساد نیازمند عزم ملی قانون خوب مجری شایسته و توانمند و قاضی عادل و شجاع است.

وی افزود: همزمان با اقدام قوه قضائیه شاهد همکاری سایر قوا هستیم و این را به فال نیک می‌گیریم. همه ارکان نیز در گام اول در پیشگیری از وقوع فساد و در گام دوم در شناسایی و برخورد با عوامل با قوه قضائیه همکاری می‌کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: به موجب قانون موظف هستند اگر در حوزه خود با جرم و فساد روبرو شدند مراتب را به دادگستری‌ها و دیوان عدالت اداری گزارش دهند و اعلام آمادگی کردیم از همه افشاگران حمایت کنیم و به حسب مورد نسبت به تشویق گزارش دهندگان فساد اقدام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: منظور از گزارش، گزارش به مراجع ذی ربط است تا صحت و سقم معلوم شود و در صورت لزوم مجازات اعمال شود، نه قانون و نه شرع و نه اخلاق حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد مفاسد ادعایی را به جای گزارش در رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و تریبون‌ها به مراجع ذی صلاح بگوئیم و پرونده‌هایی که رای صادر نشده نباید رسانه‌ای شوند و رسانه‌ها خود را مقید به رعایت ضوابط بدانند.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: قوه قضائیه اعلام آمادگی می‌کند در هر مورد که گزارش فساد داده شد حتما بررسی و رسیدگی کند و نتایج را از طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم مردم برساند، زیرا دانستن را حق مردم می‌دانیم.

اسماعیلی گفت: بعد از انعکاس موضوعات در مقام پرسشگری و اطلاع رسانی برای شما رسانه‌ها حق قائل هستیم تا اطلاعات صحیح به جامعه داده شود.

وی ادامه داد: استفاده از رانت و اطلاعات در مسائل اقتصادی را قبیح می‌دانیم در حوزه اطلاع رسانی هم نامطلوب می‌دانیم اینکه رسانه‌ای با یک رانت مطالبی بدست بیاورد درست نیست و زیبنده نخواهد بود.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یک ماه قبل در حاشیه جلسه مسولان در رابطه با عناصر وابسته به انگلیس موضوعی امنیتی مطرح شد که ارس امیری فرد مورد نظر بود که پرونده وی در حوزه نفوذ فرهنگی در دادگاه انقلاب رسیدگی شد و این فرد به تحمل ۱۰ سال حبس و ۲ سال محرومیت از فعالیت اجتماعی محکوم شد که الان در حال گذراندن محکومیت است.

اسماعیلی گفت: علی جوهری جاسوس صهیونیستی و مرتبط با شبکه موساد در کشور‌های مختلف ارتباطات گسترده‌ای برقرار کرده و حتی برای تابعیت از این کشور اقداماتی کرده و در حوزه تونل سازی و عمرانی فعال بوده است که این فرد هم به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی و ۲ سال حبس بابت هزینه و اقدامات انجام شده محکوم شده است.

وی به اتهامات و محکومیت انوشه آشوری که دوتابعیتی بوده و تابعیت انگلیس را دارد هم اشاره کرد و گفت: این فرد به سرویس جاسوسی موساد متصل بود و اطلاعات زیادی از کشور منتقل می‌کرد که به ۱۰ سال حبس بابت جاسوسی و ۲ سال حبس بابت هزینه‌هایی که کرده و استرداد ۳۳هزار یورو پول کشف شده محکوم شد.

سخنگوی قوه قضاییه در بخشی دیگر از سخنانش گفت: برای مبارزه با مفاسد قانون داریم البته برخی از موارد قانون نیاز به بازنگری دارد و باید در بحث جرایم امنیتی احکام سخت گیرانه تری داشته باشیم.

 

 

 

 

منبع: انتخاب
نظرات شما
پیشخوان