تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
دولت انگلیس:

طرح‌ جایگزین شروط اتحادیه اروپا برای برگزیت آماده است

وزیر حمل‌ونقل انگلیس اعلام کرد: درخصوص بخش‌های مورد اختلاف از توافق برگزیت میان لندن و اتحادیه اروپا، طرح‌هایی جایگزین تهیه کرده است.
طرح‌ جایگزین شروط اتحادیه اروپا برای برگزیت آماده است
رویداد۲۴ دولت انگلیس اعلام کرد طرح‌های جایگزینی برای شروط مربوط به مرز‌های ایرلند شمالی و جنوبی که در توافق میان لندن و بروکسل قید شده بود، تهیه کرده است.

«گرنت شاپس» وزیر حمل‌ونقل دولت انگلیس روز جمعه در رد سخنان «سایمون کانوینی» وزارت امور خارجه جمهوری ایرلند جنوبی مبنی بر این که انگلیس طرح جایگزینی برای «ترتیبات پشتیبان» ندارد، گفت: «چنین چیزی صحت ندارد».

شاپس گفت: «ما در حال پیش بردن طرح‌های جایگزین هستیم. پس این یک سرپوش است که آن‌ها مدام می‌گویند: شما ایده‌ای را ارائه نمی‌کنید... ما در حال ارائه ایده‌ها هستیم».

بخش ترتیبات پشتیبان که در توافق بین «ترزا می» نخست‌وزیر پیشین انگلیس و بروکسل برای اجرای برگزیت درج شده بود، نوعی سیاست ضمانتی است که از ایجاد مرز سخت بین بخشی از ایرلند که جزو خاک بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می‌کند. اما این مسئله مانع اصلی در جلب حمایت پارلمان انگلیس از توافق می‌ با اتحادیه اروپا بود.

پارلمان سه بار به توافق می‌با اتحادیه اروپا رأی منفی داد و در نهایت او در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.
منبع: برنا
برچسب ها: ترزا می ، انگلستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان