تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
بیژن نوباوه:

اصولگرایان نسبت به اصلاح‌طلبان به اسلام توجه بیشتری دارند/ وزرای روحانی به او وفادار نیستند

یک فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: آقازادگی را به افرادی اطلاق می‌کنند که رانت‌خوار و دزد هستند و از بیت‌المال استفاده نامشروع انجام می‌دهند. چه کسی به آقازاده‌های با سواد، تحصیل کرده و اندیشمند اعتراض کرده است؟ اما اگر پسر فلان آیت الله هم اشتباهی کرده مردم به آن ایراد گرفته‌اند.
اصولگرایان نسبت به اصلاح‌طلبان به اسلام توجه بیشتری دارند/ وزرای روحانی به او وفادار نیستند
رویداد۲۴ بیژن نوباوه سیاستمدار اصولگرا و نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایلنا با اشاره به احتمال ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات آینده گفت: با تشکیل شورای وحدت مشخص شد که اصولگرایان به دنبال یک اتحاد و اجماع منطقی هستند، اما از طرفی بحث ضرورت حضور نیرو‌های جوان عملگرا، معتقد و متدین بحثی است که همه گروه‌های اصولگرا به آن رسیده‌اند.

وی افزود: اصول‌گرایان باید از نگاه سنتی به انتخابات بیرون بیایند و اجازه و میدان را به نیرو‌های جوان بدهند که در کنار برخی از باتجربه‌ها در عرصه انتخابات حضور بیابند.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به دعوت قالیباف از نیرو‌های جوان برای حضور در انتخابات آن را یک ضرورت برای کشور دانست و گفت: اینکه اصول‌گرایان می‌خواهند یک وحدت کامل و منطقی با یکدیگر داشته باشند کار مثبتی است، اما گروه‌های مختلف اصولگرا با هر نامی که وارد می‌شوند باید در نهایت به این نتیجه برسند که نیرو‌های کار گرای متدین را انتخاب کنند.

با هر سلیقه و نگاه باید نیروی‌های توانمند و عمل‌گرا انتخاب شوند

مجلس چقدر به وظایف اصلی خود درست عمل کرده است؟

وی با عنوان اینکه اساس و ذات مجلس نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است، افزود: فارغ از نگاه سیاسی و اینکه مجلس فعلی چقدر اصولگرا و یا اصلاح‌طلب است، باید نگاه کاریزماتیک اسلامی به آن داشت، به این ترتیب که ببینیم چقدر نیرو‌های حاضر در آن کارگرا و کاربلد هستند و چقدر از حقوق ملت دفاع می‌کنند.

نوباوه ادامه داد: باید دید مجلس چقدر نظارت که وظیفه مهم و اصلی آن است را درست انجام داده و وقتی این موضوع را زیر ذره‌بین قرار بدهیم بحث خیلی فراتر از معمول می‌شود و به این نتیجه می‌رسیم که باید تصمیمات جدید گرفته شود و مردم را به سمت انتخاب نیرو‌های خوب هدایت کنیم.

وی افزود: با هر سلیقه و نگاه باید نیروی‌های توانمند و افرادی که به وظایف کار نمایندگی به خوبی عمل می‌کنند، انتخاب شوند.

اصلاح‌طلبان شکست بزرگی خورده‌اند و مردم از آن‌ها گریزانند

اصولگرایان با نگاه سنتی موفق نمی‌شوند

بیژن نوباوه با عنوان اینکه وضعیت اصلاح‌طلبان خوب نیست، شکست بزرگی را متحمل شده و مردم از آن‌ها گریزانند، گفت: اصولگرایان هم به شرطی موفق می‌شوند که نگاه منطقی مبتنی بر خواست مردم را اعمال کنند نه آن نگاه سنتی که به خواسته‌های ۵۰، ۶۰ یا ۷۰ درصد مردم توجه می‌کند.

وی در ادامه افزود: اصولگرایان باید به ۱۰۰درصد مردم توجه و نیاز روز جامعه را دریابند که این امر هم جز با جوانگرایی محقق نمی‌شود.

نماینده دور هشتم و نهم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه تنها کسی که در نظام ما، شعار و عمل را با هم اجرا می‌کند مقام معظم رهبری است، گفت: نگاه کنید در رهبری نمایندگان خودشان از ائمه جمعه گرفته تا نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان تبلیغات و دیگر جایگاه‌ها چطور به سمت نیرو‌های جوان رفته‌اند.

وی اظهار داشت: نیرو‌های جوان می‌توانند انرژی و تعهد بیشتری داشته باشند از طرفی نیز نسبت به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی وابستگی کمتر و وارستگی بیشتری دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به دعوت قالیباف از جوان‌ها آن را کار خوبی دانست و گفت: وحدت‌گرایان اصولگرا نیز اگر بخواهند با یک فرصت و حرف‌های جدید وارد میدان شوند باید چنین سیاست جوان‌گرایی را اجرا کنند.

اگر جوان‌گرایی نکنیم با فرار مغز‌ها روبرو می‌شویم

وی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند برای قانون‌گذاری بهتر مجلس جای باتجربه‌تر‌ها و جایگاه‌های اجرایی مناسب جوانان است، گفت: این یک فرضیه بسیار غلط است، چون وقتی می‌گوییم جوان منظورمان این نیست که یک پسر ۲۲ ساله را به مجلس بفرستیم، اتفاقاً برخی از افرادی که در مجلس فعلی وارد شدند خانم و آقای ۳۰ ساله بودند. منظور از جوانگرایی صرفا در سن و سال نیست.

نوباوه با عنوان اینکه اتفاقاً در مجلس نیاز به اجرائیات داریم و نباید فکر کنید که مجلس فقط تقنینی است، گفت: اتفاقا کسی که می‌خواهد قانونگذاری کند باید بیشترین مطالعه را داشته باشد و همچنین بیشترین فعالیت و کنکاش را در سازمان‌های دولتی انجام دهد.

وی با تاکید بر ضرورت جوانگرایی ادامه داد: مگر وزیر بیل می‌زند؟ وزیر هم باید مطالعه کرده و از مشاوران استفاده کند.

نماینده پیشین مجلس با عنوان اینکه جوانگرایی در اندیشه ما است، گفت: عادت کرده‌ایم که هرگاه می‌خواهیم نیرویی را انتخاب کنیم از افرادی که می‌شناسیم انتخاب کنیم، اما نیرو‌های جوان و مستعدی در ادارات مختلف هستند که ظرفیت بسیار بالایی دارند. باید به سمتی برویم که جوان‌گرایی در انتخاب فکری و روحیات نیز باشد.

وی تاکید کرد: هیچ شکی نیست که باید افراد منتخب یرای مجلس با تجربه باشند، اما اگر بخواهیم با این اندیشه پیش برویم تا زمانی که محدودیت سنی افراد برای انتخاب شدن از بین برود در مجلس می‌مانند و این موفقیتی در جامعه نیست.

نوباوه با بیان اینکه مجلس باید کمک حال دولت باشد و همچنین نوگرایی را به عنوان بخشی از جوانگرایی اجرا کند، گفت: واقعیت این است که جامعه ما یک جامعه جوان است و اگر این کار را نکنیم با فرار مغز‌ها که یک موضوع راهبردی برای کشور است، روبرو می‌شویم.

نماینده دو دوره مجلس با پیشنهاد اینکه مثلا می‌توانیم در لیست‌ها دو سوم را جوان و یک سوم را افراد باتجربه بگذاریم، افزود: درست نیست افراد با تجربه‌ای مثل من را مجددا انتخاب کنیم، چون هزاران نفر بهتر از من وجود دارد؛ بنابراین تفکر نبود جوان‌گرایی در مجلس را باید کنار بگذاریم.

چه اشکالی دارد که فرزندان با لیاقت مسئولان هم انتخاب شوند

گناه نکرده‌اند که پدرشان مسئولیتی دارد

بیژن نوباوه در پاسخ به اینکه نگرانی در مورد جوانگرایی ورود آقازاده‌ها به لیست‌ها است، گفت: اگر ما صرفا به لیاقت و صلاحیت‌ها نگاه کنیم چه اشکالی دارد که فرزندان مسئولان نیز انتخاب شوند؟ آن فرد گناهی نکرده که پدرش مسئولیت دارد.

وی ادامه داد:، اما اگر این موضوع اینگونه مطرح شود که صرف اینکه فردی، چون فرزند فلان شخص است باید وارده مجلس شود، غلط است.

نوباوه با اشاره به سیستم حزبی دیگر کشورها، گفت: در کشور‌هایی که احزاب فعال هستند صلاحیت‌ها در درون احزاب آزموده می‌شود و به منصه ثبوت می‌رسد و در آنجا مشخص می‌شود که فرد کاریزماتیک و یا اینکه کار بلد هست یا نه.

نماینده سابق مجلس افزود:، اما در کشور ما، چون سیستم حزبی نداریم و امتحان و آزمایشی بر روی افراد نکرده‌ایم صلاحیت فرد همواره برای ما امری مجهول است.

وی با بیان اینکه ورود فرزندان مسئولان در جایگاه‌های مختلف به شرط اینکه صلاحیت داشته باشند هیچ اشکالی ندارد و در دنیا امری عادی است، گفت: پدیده آقازادگی را به افرادی اطلاق می‌کنند که رانت‌خوار و دزد هستند و از بیت‌المال استفاده نامشروع انجام می‌دهند.

عضو شورای مرکزی موتلفه افزود: چه کسی به آقازاده‌های با سواد، تحصیل کرده و اندیشمند اعتراض کرده است؟! اما اگر پسر فلان آیت الله هم اشتباهی کرده مردم به آن ایراد گرفته‌اند.

سر لیست اصلاح‌طلبان فقط تا نفر ششم لیست را می‌شناخت

بیژن نوباوه ادامه داد: اینکه در لیست‌ها افراد با رانت‌های مختلف وارد نشوند بسیار مهم است. اگر نگاه رانتی و سهمیه‌ای داشته باشیم و یک شرکت سهامی در مجلس درست کنیم، بدبختی ما به شکلی دیگر ظهور پیدا می‌کند.

وی با عنوان اینکه پدیده اصوا‌گرایی و اصلاح‌طلبی را به شکلی که عنوان می‌شود قبول ندارد و در عمل هم نشان داده است، گفت: وقتی با فرد بالای لیست امید که نمی‌خواهم اکنون اسم آن را بیاورم، اما قبلا آورده‌ام، صحبت می‌کنیم و او می‌گوید من فقط شش نفر اول لیست را می‌شناسم یعنی بدترین اتفاق ممکن و با این حرف جز عقب مانده‌ترین کشور‌ها می‌شویم.

مردم فکر می‌کنند اصلاح‌طلبان در شورای شهر خلافی می‌کنند که نگذاشتند چمران وارد شود

این سیاستمدار اصولگرا با اشاره به شورای شهر تهران، گفت: شورای شهر تهران حاضر نشدند بگذارند آقای هاشمی با وجود اینکه از دیگران بهتر بود، شهردار شود، چرا؟ برای اینکه چمران که وابسته به تفکر اصولگرایی است وارد شورای شهر نشود.

وی با تاکید بر شخصیت مثبت چمران، اظهار داشت: آن‌ها در شورای شهر نیز موفق نبودند، چون که مردم فکر می‌کنند آن‌ها در حال انجام کار خلافی هستند که نخواستند کسی وارد جمع آن‌ها بشود.

عضو شورای مرکزی موتلفه با اشاره به سخنی از آیت الله مصباح یزدی گفت: با تفکر اصلاح‌طلبی و اصولگرایی در هر دوره محدودیت حداقل ۵۰درصدی ایجاد کرده‌ایم بنابراین باید کسی که اصلح و سالم است را انتخاب کنیم حتی اگر تفکر سیاسی او به ما نمی‌خورد.

در انتخابات آینده اصلاح‌طلبان هیچ موفقیتی ندارند

نوباوه با عنوان اینکه باید افراد خط‌شکن را انتخاب کنیم، گفت: با این شعار‌هایی که تفکر اصلاح‌طلبی داده است در انتخابات آینده قطعا هیچ موفقیتی نخواهند داشت.

وی افزود: خواص جریان اصلاح‌طلبی را می‌شناسند و عامه مردم نیز به فکر اقتصاد و معیشت هستند و دیگر با حرف پسر خاله خود به کسی رای نمی‌دهند. مردم وقتی می‌بینند که همه شعار‌های اصلاح‌طلبان دروغ و پوچ بودده قطعا دیگر به آن‌ها رای نمی‌دهند.

اصولگرایان نسبت به اصلاح‌طلبان به اسلام توجه بیشتری دارند

وی ادامه داد: حال در این شرایط نباید اصول‌گرایان با هر مکانیزمی که می‌خواهند فعالیت کنند؛ حال فرض کنیم که مجلس را هم اصولگرایان به دست گرفتند آیا مجلس موفقی خواهد بود؟ از کجا معلوم که موفق باشند. اصولگرایان که نسبت به اصلاح‌طلبان توجه بیشتری به مسائل اسلامی و اسلامیت دارند باید حریت خودشان را نشان داده و بگویند که هر تفکری غیر از انقلابی بودن را رها کنیم، چرا که تفکر‌ها تقسیم بر انقلابی و غیرانقلابی می‌شوند.

نماینده سابق تهران با عنوان اینکه باید لیستی از همه اقشار جامعه که انقلابی هستند و منافع ملی را در نظر می‌گیرند تهیه کنیم، گفت: اگر اینگونه شود انقلاب ما را چند دهه جلو می‌اندازد و فرصت را هم از دشمن می‌گیرد و، چون ما در ایران بر اساس حزب و منویات آن رفتار نمی‌کنیم باید به صورتی که گفتم عمل شود.

ایراد به نظارت استصوابی خدعه اصلاح‌طلبان است

نوباوه در پاسخ به اینکه اصلاح‌طلبان علت موفق نبودنشان را رد شدن نیرو‌های توانمند خود توسط نظارت استصوابی می‌دانند، گفت: این یک خدعه است، خدعه فرار از مسئولیت توسط اصلاح‌طلبان؛ چون آن‌ها توانسته‌اند باصلاحیت‌ترین افرادشان را به مجلس بفرستند.

وی با عنوان اینکه افرادی که منتسب به جریان اصلاح‌طلبی در مجلس هستند به طور کل منافع ملی را نمی‌شناسند، افزود: آدمی که کتک و زمین می‌خورد به زمین و زمان بد می‌گوید. اصلاح‌طلبان هم اینگونه هستند.

شورای نگهبان در شهرستان‌ها عملکرد خوبی ندارد و بعضی افراد را تایید می‌کند

این سیاستمدار اصولگرا با مقایسه نحوه پایش افراد در فرانسه و ایران افزود: نظارت استصوابی بیشتر در تایید افراد تمرکز دارد یا فردی که در فرانسه می‌خواهد نماینده مجلس شود؟ در فرانسه کسی که می‌خواهد در معرض انتخاب قرار بگیرد باید با امضای ۱۰۰ نفر تایید شود. البته شورای نگهبان در خیلی از شهرستان‌ها هم عملکرد خوبی ندارد و ممکن است خیلی از افراد از زیر دستش رد و تایید شوند.

وزرای روحانی به او وفادار نیستند

نوباوه نقد اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان و نظارت استصوابی را بازی و فرافکنی نسبت به شکست آن‌ها در سیاست‌هایشان و در جامعه دانست و گفت: در حال حاضر که رئیس‌جمهور و وزرای آن اصلاح‌طلب هستند، آیا یک نفر از وزرای کابینه به رئیس‌جمهور وفادار است؟

وی افزود: آقای جهانگیری حرف‌هایی می‌زند که می‌خواهد بگوید اصلاح‌طلبان خوب بوده‌اند، اما آقای روحانی بد است، آیا این انصاف است؟ اینگونه نیست، همه توان اصلاح‌طلبان همین چیزی بود که دیدید و در نتیجه آن بدترین دولت بعد از انقلاب را شاهد بودیم.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی با عنوان اینکه به هیچ وجه نگاه خطی ندارد، گفت: موضوع ایراد و نقد به نظارت استصوابی مربوط به قبل و زمانی بود که این حرف‌های اصلاح‌طلبان رنگ داشت، اکنون دیگر موضوع عملکردی است که همه، حتی آدم‌های معمولی آن را می‌بینند و درک کرده‌اند.

آخوندی مجلس را تحقیر کرد

نماینده پیشین تهران با اشاره به قدرت نمایندگان مجلس حتی در استیضاح رئیس‌جمهور گفت: وقتی نماینده‌ای که حداقل‌ها را رعایت نمی‌کند و وزیری را که خودش ادعا می‌کند در شش سال دوره وزارتش حتی یک سانتی متر خانه نساخته استیضاح نمی‌کند تا زمانی که خودش استعفا می‌دهد، مجلس را تحقیر می‌کند.

وی ادامه داد: آیا این مجلس برای اینکه بتواند حق مردم را حفظ کند قابل اعتماد است؟ فرقی نمی‌کند جامعه آن‌ها اصلاح‌طلب یا اصولگرا باشد، باید پاسخگو باشد.

اصلاح‌طبان، چون به اشتباه خود معترف نشدند، باختند

وی با عنوان اینکه هنوز نظارت شورای نگهبان شروع نشده است که اصلاح‌طلبان بخواهند بگویند استصوابی یا استدلایی است، گفت: این‌ها بازی‌هایی است که گذشته و حنایی است که دیگر رنگ ندارد از طرفی هم مردم دیگر این حرف‌ها را قبول نکرده و اصلا به این مسائل فکر نمی‌کنند.

نوباوه در دفاع از شورای نگهبان افزود: نمی‌شود در‌ها را باز کنیم تا هر کسی که می‌خواهد وارد شود. در هیچ کجای دنیا چنین چیزی وجود ندارد.

این سیاستمدار اصولگرا در پایان با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان به ویژه مدعیان این جریان که اعتراف نکردند روششان غلط بوده است، باختند و نه مردم، گفت: البته برای اینکه دوباره در دوگانه اصلاح‌طلب و اصولگرا نیفتیم بگوییم از حضور آن‌ها سودی نبردیم و برای کشور و منافع ملی کاری نکردند.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
0
2
جماعت به اصطلاح اصولگرا از گروه اصلاح طلبان ریاکارترند , سخنان نوباوه مصداق آن ضرب المثل است که میگوید :
خود گویی و خودخندی
عجب مرد هنرمندی
البته هردو این جناحها سروته یک کرباسند
نظرات شما
پیشخوان