تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸

مخالفت حزب اسلامی کار با الزام به اجرای سند ۲۰۳۰ در اجلاس آیکپ

رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی از مخالفت نمایندگان این حزب با الزام به اجرای سند ۲۰۳۰ در قطعنامه پنجمین اجلاس جوانان احزاب و تشکل‌های آسیایی خبر داد.

مخالفت حزب اسلامی کار با الزام به اجرای سند ۲۰۳۰ در اجلاس آیکپ

رویداد۲۴ پیام مجرد رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار به تشریح فعالیت‌ها و تحرکات حزب متبوع خود در پنجمین اجلاس جوانان احزاب و تشکل‌های آسیایی پرداخت.

وی اظهار داشت: حزب اسلامی کار از سه سال پیش به عضویت آی‌کپ (احزاب آسیایی) درآمده بود و با توجه به اینکه حزب ما به سمت جوان‌گرایی و تربیت مدیران نسل جوان روی آورده است، پیشنهاد شد که بنده به نمایندگی از حزب اسلامی کار در این اجلاس حضور داشته باشم.

وی افزود: قرار بود از سوی حزب مؤتلفه اسلامی (حزب مؤتلفه اسلامی از جمله احزاب عضو آی‌کپ محسوب می‌شود) قرار بود که آقای مهدی صولی حضور داشته باشد که به دلیل برخی مشکلات در دقیقه ۹۰ حاضر نشد.

مجرد خاطرنشان کرد: ارائه آمار در حوزه جوانان، توسعه بحث آموزش در دانشگاه‌ها، توسعه پویایی در حوزه جوانان و زنان، تذکر در خصوص رفتار‌های مداخله‌جویانه آمریکا در منطقه و تحریم ایران از سوی دولت آمریکا از جمله سرفصل‌های مطرح شده در اجلاس جوانان احزاب و تشکل‌های آسیایی (آی‌کپ) بود.

رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار خاطرنشان کرد: بنده در اجلاس احزاب و تشکل‌های آسیایی تأکید کردم که تحریم‌های یکجانبه آمریکا نسبت به ایران مانع از رشد علمی و پیشرفت تکنولوژی جوانان ایران خواهد شد و این خلاف اهداف و منشور آی‌کپ است.

وی ادامه داد: در قطعنامه پنجمین اجلاس احزاب و تشکل‌های دانشجویی بند‌هایی در خصوص الزام در اجرای سند ۲۰۳۰ بود که ما به قطعنامه رأی منفی دادیم و با مذاکرات و صحبت‌ها واژه الزام را در قطعنامه تغییر داده و به جای آن واژه خودمختار را درج کردیم.

حزب اسلامی کار از جمله احزاب اصلاح‌طلب است که در دو شورای عالی اصلاح‌طلبان و هماهنگی جبهه اصلاحات عضویت و حق رأی دارد.

حسین کمالی وزیر کار دولت سازندگی دبیرکلی این حزب را بر عهده دارد.

نظرات شما
پیشخوان