تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان:

خانواده‌ها برای حضور دختران در وزنه‌برداری مقاومت می‌کنند

سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان از آگاهی نداشتن دختران جامعه نسبت به این رشته و مشکلاتی که نداشتن اطلاعات لازم برای وزنه برداری بانوان ایجاد کرده، سخن گفت.
خانواده‌ها برای حضور دختران در وزنه‌برداری مقاومت می‌کنند
رویداد۲۴ مریم ذوالفقاری اظهار کرد: وضعیت وزنه برداری اصفهان خوب نیست چرا که اکثر مدارس و آموزشگاه‌ها تاکنون با ما همکاری نکرده‌اند که بتوانیم استعدادیابی خوبی داشته باشیم. بچه‌هایی هم که در حال حاضر در این رشته فعال هستند از خانواده وزنه‌برداری هستند یعنی یکی از اقوام آن‌ها در این رشته فعال است و کمتر کسی را داریم که غیر از این خانواده وارد وزنه برداری شده باشد.

وی افزود: وزنه برداری بانوان را از تیرماه ۹۶ آغاز کردیم و عمده مشکل ما در این مدت همکاری نکردن سازمان‌هایی مثل آموزش و پرورش است، خانواده‌ها نیز همکاری خوبی ندارند. برای ورود دخترانشان به این رشته، بیشتر مواقع بعد از یک جلسه تمرین اجازه نمی‌دهند و دلایلی که می‌آورند بیشتر بخاطر نداشتن آگاهی و اطلاعات است از جمله این که چاقی می‌شوند و یا برای زندگی آینده آن‌ها مشکل ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: به مدارس می‌رویم، اطلاعیه می‌زنیم و کار را شروع می‌کنیم. بعد از دو جلسه تمرین خانواده‌ها اجازه ادامه تمرین نمی‌دهند و این به نوعی یعنی تمام برنامه ریزی ما با شکست مواجه می‌شود.

سرمربی تیم وزنه برداری بانوان اصفهان با تقدیر از حمایت و همکاری هیئت برای راه اندازی و رشد وزنه برداری بانوان، گفت: از نظر امکانات وضعیت خوب است. با دستور رئیس هیئت در خانه وزنه برداری هر روز ساعتی برای تمرین بانوان با تمام امکانات در اختیار ما است و از این جهت مشکلی نداریم. مشکل اصلی ما نداشتن نیرو و همکاری نکردن خانواده و سازمان‌ها است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان