تاریخ انتشار: ۰۶:۰۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

جدال «افسران جبهه فرهنگی انقلاب»/ جوانان تازه نفس در مقابل یاران قدیمی

سال‌های زیادی است گروهی از اصولگرا‌ها خود را افسران «جبهه فرهنگی انقلاب» معرفی می‌کنند؛ حالا منازعه بین ژنرال‌های همین افسران است، هر دو گروه این اطمینان را دارند که توانایی تولید اثر در بخش خصوصی را ندارند و باید بیت المال از آن‌ها حمایت کند، اختلاف اینجاست که بیت المال باید از کدام گروه بیشتر حمایت کند؟

جدل اصولگرایان، پشت پرده مناسبات تلویزیون را افشا کرد

رویداد۲۴ وقتی سریال بوی باران تمام شد، وحید برادر سعید جلیلی، نقد تندی بر آن نوشت و از نفوذ در صدا و سیما سخن گفت. پس از جلیلی، علی اکبر رائفی پور نیز به انتقاد از سریال بوی باران پرداخت و از هزینه بالای تولید آن نوشت. به اعتقاد رائفی پور این سریال با این بودجه، آموزش قدم به قدم تبدیل یک شهروند عادی به یک آشوبگر بوده است. به این ترتیب نقد اصولگرایان از آموزش فرهنگی صدا و سیما شدت گرفت. این جریان اصولگرا معتقد است چون در آموزش فرهنگی صاحب سبک است، باید موضوع فرهنگ در اختیار آنها گذاشته شود.

در آن زمان برخی گمان می‌کردند این نقدها هم مثل سایر انتقادات اصولگرایان از تولیدات فرهنگی، به زودی فراموش می‌شود، اما در تعطیلات تاسوعا و عاشورا فرصتی پیش آمد تا منتقدان و مدافعان در چند جبهه، حسابی به هم بتازند و اسراری از پشت پرده صدا و سیما را اقشا کنند که کمتر کسی از آن آگاهی داشت.

به گزارش رویداد۲۴ سال‌های زیادی است گروهی از اصولگرا‌ها خود را افسران «جبهه فرهنگی انقلاب» معرفی می‌کنند؛ حالا ژنرال‌های همین افسران علیه یکدیگر موضع گرفته‌اند. وجه اشتراک هر دو گروه این اطمینان را دارند که توانایی تولید اثر در بخش خصوصی را ندارند و باید بیت المال از آن‌ها حمایت کند اما اختلاف اینجاست که بیت المال باید از کدام گروه بیشتر حمایت کند؟ و البته، چون رقم‌ها بالاست، این اختلاف‌ها هم خیلی خیلی جدی شده است.

این مجادلات البته چهره‌های بسیاری را به صحنه آورده است، محمدحسین صفار هرندی، رضا غلامی، مهدی محمدی، پرویز امینی، یاسر جبرائیلی و محمد رضا زائری و ... همگی به میدان آمده‌اند. یک دسته در حمایت از وحید جلیلی فعالیت می‌کنند و دسته‌ای دیگر منتقد او هستند و گروه سوم نیز مدام هشدار می‌دهند حرف‌های درونی را به مردم نگویید؛ چنانچه رضا غلامی که خود در بخش فرهنگی دفتر رهبری مسئولیت دارد؛ به خاطر انتشار مطالبی از جنس نوشته جلیلی ابراز نگرانی کرده و آن را موجب «دودستگی بچه‌های انقلاب» دانسته است.

چند سایت و خبرگزاری مثل خبرگزاری فارس هم نوشته وحید جلیلی را از خروجی خود حذف کرده‌اند. نکته مهم در نوشتار وحید جلیلی، نقد او به حسین محمدی معاون فرهنگی دفتر رهبری است، چهره‌ای که تا امروز رسانه‌ای نبود یا لااقل برای روزنامه نگاران آشنا نیست.

وحید جلیلی در یکی از نوشته‌های خود از سکوت اصولگرایان در قبال ادعای نویسنده سریال «بوی باران» مبنی بر تایید مضامین و محتوای آن از سوی رهبری انتقاد کرده و به کنایه نوشته: «از قرار معلوم برای دوستان، بیت اهمیتی بیشتر از صاحب البیت دارد.»

جلیلی مدیران اصلی صداوسیما در ۲۶ سال گذشته (از زمان ریاست علی لاریجانی) را باند «نازی آبادی‌ها و خانی آبادی‌ها» معرفی می‌کند که همگی بچه‌های یک دبیرستان بوده‌اند: «ملیجک‌های قسطنطنیه که برای لبخند نشاندن بر لب باند‌های قدرت، منتقدان حسین محمدی و مرتضی میرباقری و عزت ضرغامی و علی عسگری را با ابن ملجم برابر می‌کنند و برایشان شیشکی می‌کشند، به جمهور مردم که می‌رسند «میرغضب» می‌شوند و ابایی ندارند که مدت‌ها، ملت بی‌پناه را در اوج تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی با سادیسم پنهان و آشکار خود بچزانند و از همان اصحاب قدرت جایزه بگیرند.»

«مشکل امروز رسانه ملی چیست؟ فلان نویسنده قالتاق یا تهیه کننده کاسب یا کارگردان مریض؟ پاسخ روشن نخواهد شد مگر آنکه ۲۶ سال به عقب برگردیم و چهره این شیفتگان خدمت را که آن روز هنوز این قدر ملیح و جو گندمی نشده بود در نظر آوریم. تیمی که نزدیک به سه دهه مناصب صدا و سیما را بین خود دست به دست کرده‌اند و به طور کاملا اتفاقی! همگی بچه‌های دو کلاس از یک دبیرستان در تهران دهه پنجاه‌اند؟!»

صفار هرندی البته در دفاع از محمدی دست به قلم شد و این‌چنین وحید جلیلی را نواخت: «بینی و بین الله در مقام مقایسه، مدعیان محترم آقای حسین محمدی، حتی کسری از مجموع فضیلت‌های متنوع او را دارا نیستند.. نیز، در حیرتم از وقت‌ناشناسی برخی دوستان که چطور باب نقد علنی و تخریب اصحاب و خادمان وفادار رهبری را درست در شرایطی گشوده‌اند که دشمن هرزه‌گو و رفقای راه گم کرده سابق، حملات پر حجمی را علیه این جایگاه به نیّت تضعیف عمود خیمه انقلاب آغاز کرده‌اند؟!»

یاران جوان تازه نفس برخاسته‌اند

پس از نقد صفار هرندی، احسان محمد حسنی رئیس سازمان رسانه‌ای اوج در دفاع از وحید جلیلی دست به قلم شد و در روزنامه جوان نوشت: «قدری صبوری کن... به حول و قوه الهی و به فرموده سیدنا القائد و سکاندار جانباز سفینه عاشورایی انقلاب، جناح مومن انقلابی و یاران جوان تازه نفس برخاسته‌اند. هزاران هزار استعداد حیرت‌انگیز در پهنه این خاک الهی و سرزمین آخرالزمانی، سر برآورده‌اند و دیر یا زود با آثار خیره کننده‌شان، همچون موشک‌های دور برد و نقطه زن، با انگیزه، ابتکار و حرکت پرشتاب و برق آسا، پایه‌های حکومت طویل‌المدت و پر خسارت این جماعت را بی‌هیاهو فرو می‌ریزند.»

حالا دعوا بالا گرفته است، آنقدر بالا که حاشیه جدید وحید جلیلی دیده نشد وقتی خبر رسید او در زمان حضور در شهرداری مشهد، به ماموریت بوینس آیرس آرژانتین رفته است، حالا همه می‌پرسند در مجادلات قدرت چه خبر است که اصولگرایان، پیش از انتخابات به تسویه پرداخته‌اند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان